×
Home
Blog
Blogi
Tapahtumakalenteri
ITK2025
Ilmoittautuminen
accommodation
event venue
ITK-näyttely
Webinars
Webinars
Webinar Recordings
Partner webinars
Info
ITK publication
ITK App
Ilmoittautuminen
accommodation
event venue
FAQ
Contact us
ITK Exhibition
ITK2024
ITK2023
ITK2022
0
Sign in
ITK2022
Esittely
Sijainti
Ohjelmakartta
Esitykset
Posters
Workshops
Workshops
Register
Thursday 06
October
2022
Opening Session
Lenovo: Kustannustehokkaat ja kestävät Windows-laitteet opetuksessa
Verkkokurssi verkkokurssin rakentamisesta
Distance education
Good practices
Learning environments
EDUXR - oppimisen retkiä toiseen todellisuuteen
Augmented and virtual reality
Distance education
Learning environments
tapahtumien järjestäminen virtuaalitodellisuudessa
Kansallinen digitalisaation edistäminen - paperinmakuisista strategioista käytäntöön (eNorssi/FCLab
Education technology
Good practices
Learning environments
Hybridiopetuksen pedagogiikkaa kehittämässä
Education technology
Hybrid Teaching
Personalized Learning
Digitaalinen lukutaito kodin ja koulun voimavarana
Good practices
Hybrid Teaching
Learning environments
Digipedagogiikka varhaiskasvatuksen arjessa 10v.
Education technology
Good practices
Learning environments
Web 3.0 ja Arjen Konehuone
Analytics
Artificial intelligence
Education technology
Kohti 2030 – Koulutuksen suuntaviivoja
Good practices
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Education technology
Good practices
Learning environments
IlonaIT: Minecraft Education Edition ja tukimateriaalia opettajalle Emill-palvelussa
Podcastit osana korkeakoulun uuden tiedon julkaisemista.
Good practices
Learning environments
Robotiikkaa kaikille ja kaikissa aineissa
Assessment
Good practices
Robotics
Robotiikkaa ja ohjelmointia VEX-ympäristössä (eNorssi/FCLab)
Good practices
Learning environments
Robotics
Hybridiopetus lukioissa
Assessment
Education technology
Hybrid Teaching
3DBear: Simulaatio-oppiminen XR-teknologioiden avulla
Oppimisanalytiikka ja digipedagogiikka kieltenopetuksessa
Strateginen osaamisen ja oppimisen johtaminen polkumallin pohjalta
Good practices
Personalized Learning
Digitsemppausta varhaiskasvatuksen pedagogiikkaan!
varhaiskasvatus
Acer: Case Pirkkala: Pilvioptimoidun laitteen hyödyt opetuksessa
Tarua vai Totta - informaation- ja tiedon lukutaito osana demokratian kulmakiviä
Good practices
Online-opetustyö ja eHealth: uusia keinoja työn rasitusten havaitsemiseen?
Analytics
Distance education
Education technology
Hybridiopiskelu – mikä saa aikuisopiskelijat innostumaan?
Distance education
Good practices
Hybrid Teaching
HyFlexin haasteet ja niiden ratkaisemisen mahdollisuudet UDL-näkökulmasta
Distance education
Good practices
Hybrid Teaching
Sensoridatan hyödyntäminen monialaisessa opetuksessa (eNorssi/FCLab)
Artificial intelligence
Education technology
Learning environments
DigiOne - Oppimisen uusi ekosysteemi
Artificial intelligence
Education technology
Good practices
Ohjelmointiajattelu ja alkeiskoodaus Espoon varhaiskasvatuksessa
Ohjelmoinnillinen ajattelu
ohjelmointi
Ai mitkä Hololensit? Lisätyn todellisuuden hyödyntäminen ammattiin opiskeltaessa
Education technology
Learning environments
Virtual Environments
Nettilukutaitojen opetus yläkoulussa: Oppilaiden näkökulma
Good practices
Personalized Learning
Thinglink: Uusi skaalautuva malli XR koulutuksiin: 360°- ja 3D-ympäristöjen yhdistäminen ketteriksi simulaatioiksi
Kehittäjäopettajat digipedagogisen kehittämistyön mahdollistajana
HP: HP:n sulautuvaa oppimista ja pedagogiikkaa tukevat laitteet perusopetukseen ja toiselle asteelle
Digipolku-hanke digitaitojen yhteiset oppimispolut
Education technology
Good practices
Toimiiko samanaikainen hybridi vai ei? Mikä on samanaikaisen hybridin painoarvo tulevaisuudessa?
Education technology
Good practices
Hybrid Teaching
Digi-iltapäivämät opetuskokeilujen jakamiseen ja opettajien innostamiseen (eNorssi/FCLab)
Good practices
Learning environments
Virtual Environments
Pelilukutaitopedagogiikkaa muotoilemassa
Good practices
Learning environments
Varhaiskasvatuksen STEAM Oulussa
Good practices
Learning environments
STEAM
ITK-posterit
Dell: Dell päätelaitteet oppimisen tukena
Digipedagoginen tulevaisuudenkuva 2030
Distance education
Education technology
Good practices
STEAM polku varhaiskasvatuksesta lukioon, "Laanilan Campus"
Good practices
Learning environments
STEAM
Itsearviointityökalut tiedolla johtamisen ja opettajien sekä rehtoreiden oman reflektion välineinä
Assessment
Education technology
Good practices
Uudet lukutaidot haltuun Chromebookeilla
Education technology
Robotics
Perusopetuksen yhteisöllistä ohjelmointioppimista (eNorssi/FCLab)
Education technology
Learning environments
Robotics
Innokas – Teknologiataidot puntarissa!
Education technology
Good practices
Robotics
Opi ammatti hybridikoulutuksena työpaikalla
Hybrid Teaching
Learning environments
Personalized Learning
Kvanttitietokoneet ja kvanttilaskenta
Artificial intelligence
Education technology
Virtual Environments
Empower every student in the Planet –Microsoft Oppilaitostiimin vetämä paneelikeskustelu
Pedagogiset kahvilat menetelmänä kehittää korkeakoulun opetushenkilöstön digipedagogiikan osaamista
Education technology
Good practices
Learning environments
Kangasala Case Covid 2020
Assessment
Distance education
Education technology
Multimedialla uutta sykettä nettitekstien luotettavuuden arvioinnin opetukseen
Education technology
Learning environments
Tiedettä ja Taidetta
Education technology
Good practices
Learning environments
Ravintola- ja cateringalan kansainvälinen hybridiruoanvalmistuspäivä
Education technology
Good practices
Hybrid Teaching
Vopeja ja Jopeka, varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen digiosaamisen ja digitaalisten oppimisympäristöjen arviointityökalut
Ammatillisen koulutuksen aloittavien opiskelijoiden tietoteknisten taitojen itsearvioinnista
Distance education
Education technology
Virtual Environments
Ohjelmistotestauksen opetuksen kokemuksia fantasiatarinan avulla
Good practices
Learning environments
Personalized Learning
Digipedagogit kuin lehmät laitumella
Good practices
Kaikilla on oikeus oppia - opetusteknologiat saavutettavaksi
Ohjauksen uudet virtuaaliset polut
Learning environments
Personalized Learning
Virtual Environments
“En olisi koskaan odottanut, että koulussa tehdään tällaisia juttuja” - Computational Thinking osana monialaista STEAM-opetusta
Education technology
Good practices
Personalized Learning
STEAM
Suomi nousuun hyvälle maistuvalta matikalla!
Good practices
Personalized Learning
Korona meni, hybridi tuli vai kuinka? Suomalaisten opettajien käsityksiä koronanjälkeisestä ajasta
Distance education
Good practices
Hybrid Teaching
”Neloset, kutoset ja kasit” kriittisinä nettilukijoina
Assessment
Good practices
Learning environments
Tekijänoikeus 2.0.
Suunnittelu- ja arviointityökalu OmaOpsilla kohti tasa-arvoisempaa koulua
Analytics
Assessment
Learning environments
Jatkuvan ja joustavan oppimisen tarjotin mahdollistaa elinikäisen oppimisen
Analytics
Artificial intelligence
Personalized Learning
Malu-integrointia rakennusalalla
Good practices
Learning environments
Personalized Learning
HyFlex – joustavia opiskelumahdollisuuksia
Hybrid Teaching
Virtual Environments
Lehtori Moti kansainvälisen tiedeartikkelin lukemisen helpottajana
Education technology
Learning environments
Virtual Environments
STEAMia yläkouluikäisille kaupunginlaajuisella valinnaisaineella
Good practices
Learning environments
STEAM
Digitaalinen sivistys – kolme näkökulmaa
Education technology
Good practices
Learning environments
Tekijänoikeustaitoja ulkona liikkuen
Education technology
Good practices
Virtual Environments
STEAM in Oulu - käsikirja STEAMin maailmaan
Good practices
Learning environments
STEAM
Kansallinen korkeakoulupedagogiikan tukisivusto
Analytics
Artificial intelligence
Personalized Learning
Kestävän kehityksen tavoitteiden näkyväksi tekeminen tapahtumissa: ITK-SDG
FreeEd: A Framework for Efficient and Engaging Hybrid Education in Lower-Secondary Schools
Education technology
Hybrid Teaching
Learning environments
Oppilaat ja opiskelijat AR-sisältöjen tuottajina (eNorssi/FCLab)
Education technology
Virtual Environments
Käyttäjäkokemus opettamisen ja oppimisympäristöjen muutoksesta datan valossa
Analytics
Hybrid Teaching
Learning environments
Opetuksen tietosuojan tilannekatsaus ja Luuppi-palvelun uudet ominaisuudet
Education technology
Learning environments
tietosuoja
Iltajuhla
Friday 07
October
2022
MPASSid:stä helpotusta digiopetukseen - myös maksuttomaan toiseen asteeseen!
Education technology
Hybrid Teaching
Virtual Environments
Teamsin, Moodlen ja sharePointin yhdistäminen opetuksessa
Learning environments
Personalized Learning
Virtual Environments
STEAM koko koulun asiaksi
Good practices
STEAM
Luova tuottaminen, tulevaisuuden halutuin taito.
Education technology
Good practices
Learning environments
EXAMin uudet vaatteet
Assessment
Good practices
Hybrid Teaching
”Tuli fiilis, että olin oikeasti töissä miettimässä näit tehtävii”: Kokemuksia VR-työturvallisuuskoulutuksista
Jarno Bruun
Assessment
Education technology
Good practices
Millaisia eettisiä ohjeita EU suunnittelee tekoälyn opetuskäytölle?
Artificial intelligence
Good practices
Personalized Learning
Acer: Case Pirkkala: Pilvioptimoidun laitteen hyödyt opetuksessa
Kouluyhteisöjen kehittäminen dataa hyödyntäen
Analytics
Education technology
Learning environments
Tulevaisuustaidot ja hyvinvointi jatkuvan oppimisen maailmassa
Education technology
Good practices
Personalized Learning
Eriyttäminen käsitöissä Qr-koodien avulla
Good practices
Learning environments
Personalized Learning
Virtuaaliset oppimisympäristöt vaativan erityisen tuen opiskelijoille ammatillisessa koulutuksessa
Education technology
Hybrid Teaching
Virtual Environments
School mentoring model - malli koulujen tukemiseen digiteknologian käytön kehittämisessä
Good practices
Learning environments
Oppivelvolliset nuoret lukio-opiskelijoina verkossa
Distance education
Personalized Learning
Mistä on opettamista, oppimista ja hyvinvointia tukevat ympäristöt tehty?
Education technology
Hybrid Teaching
Learning environments
ITK-posterit
Softability: XR Studio
Automatisoidulla kurssikoepalvelulla joustavuutta lukion arkeen.
Education technology
Hybrid Teaching
Learning environments
Vuorovaikutus digitaalisissa oppimisympäristöissä: kokemuksia opettajankoulutuksesta
Distance education
Learning environments
Virtual Environments
Jatkuvan oppimisen ekosysteemit
Education technology
Learning environments
Personalized Learning
Osaamisen kehittymisen seurantaa helposti
Assessment
Good practices
Personalized Learning
Miten kerron oppimisanalytiikasta? Oppimisanalytiikka ja tietosuoja oppijan ja opettajan näkökulmast
Analytics
Good practices
Miten saadaan STEAMista koko koulun yhteinen juttu?
Assessment
Education technology
Good practices
STEAM
Esittelyssä Suomen parhaat oppimisratkaisut
Education technology
Virtuaalisia asiakaspalvelutilanteita Thinglinkillä
Learning environments
Virtual Environments
Digitaalinen yhteistyö
Education technology
Good practices
Hybrid Teaching
HP: Data Science, tehotyöasemat ja virtuaaliympäristöt ammatillisessa opettamisessa ja yliopistomaailmassa
Microsoft Teams oppimisessa ja opetuksessa
Oppimisanalytiikkapedagogiikan haasteet ja mahdollisuudet perusopetuksessa
Analytics
Good practices
Learning environments
Laitehankinnoista lukioille räätälöidyn kokonaispalvelun hankintaan. Ympäristöarvot huomioiden.
Education technology
Good practices
Learning environments
MOKista oppii! Monialaiset oppimiskokonaisuudet ja ammatillinen oppiva yhteisö
Good practices
Learning environments
Koulut ON line-Mediakanavat laajentavat läsnäoloa ja luovat yksilöllisen ja turvallisen ympäristön
Hybrid Teaching
Learning environments
Yhteisen virtuaalimaailman kautta laaja-alaiseksi osaajaksi
Education technology
Learning environments
Virtual Environments
Lenovo: Kustannustehokkaat ja kestävät Windows-laitteet opetuksessa
Koskettavat kohtaamiset oppimisympäristöjen tulevaisuudessa - Oppiminen vuonna 2025-kyselytutkimuksen tulokset ja johtopäätökset jatkoon
Sulava: Power Apps
Verkko-opetuksen parhaat aatteet, laatukäsikirjan uudet vaatteet
Distance education
Education technology
Good practices
Ilmastotunteiden käsittelyä tulevaisuuden kautta koukaten
Distance education
Learning environments
Virtual Environments
Digivisio 2030 - Tehdään oppimiselle tulevaisuus
Artificial intelligence
Good practices
Personalized Learning
Tehdään yhdessä!
Good practices
Learning environments
Pelillinen sovellus keskeyttämisten ehkäisyn tukena
Education technology
Good practices
Personalized Learning
Tukiälyä sotealan opiskelijoiden harjoitteluohjaukseen
Artificial intelligence
Assessment
Personalized Learning
Sensoridatan hyödyntäminen tulevaisuuden koulussa
Analytics
Artificial intelligence
Education technology
Virtuaalisen kaupan interaktiivinen ekosysteemi (VIRTUAALITORI)
Dell: Dell päätelaitteet oppimisen tukena
Gamification; Verkko-opetuksen sisältöjen rikastaminen pelillistämällä
Education technology
Learning environments
Virtual Environments
Seppo-pelin hyödyntäminen ammatillisen koulutuksen kestävän kehityksen opetuksessa
Learning environments
Virtual Environments
Didiperustaitoja turvallisessa digitaalisessa oppimisympäristössä
Distance education
Learning environments
Personalized Learning
2020-luvun koulutusmarkkinointia - seudullisen koulutustarjonnan www-portaali
Education technology
Good practices
Personalized Learning
Monenlaiset MOOC:it opetuksessa
Good practices
Learning environments
Personalized Learning
Uuden teknologian mahdollistamat etäsimulaatiot työelämän ja koulutusalojen tarpeisiin
Distance education
Education technology
Hybrid Teaching
Pyytäisitkö apua tältä botilta?
Analytics
Education technology
Personalized Learning
Eduhouse: Eduhousen 24/7 verkko-oppimispalvelu
AIXR 2022 - Tekoäly, laajennettu todellisuus ja robotiikka osana oppimista
Artificial intelligence
Robotics
Virtual Environments
Kestävän kehityksen tavoitteet opetussuunnitelmissa - kieliteknologian mahdollisuudet monimutkaisten ongelmien jäsentämisessä
kestävä kehitys
Hyvän oppimisen tilat
Micro courses provide opportunities to make expertise visible
Distance education
Education technology
Good practices
Missä mennään etäopetuksen oppien kanssa?
Distance education
Education technology
Good practices
Miten tila vaikuttaa opettamiseen ja oppimiseen?
Good practices
Learning environments
Schoolday
Oppimisanalytiikka ja digipedagogiikka kieltenopetuksessa
Päätöspuheenvuoro: Turun arkkihiippakunnan piispa Mari Leppänen
Coming soon
Digitaalisen yhteistyön uudet aatteet
Distance education
Education technology
Good practices
Implementation of learning analytics to online inquiry learning system under development
Analytics
Assessment
Learning environments
Digiterkkarit äitien tukena
Education technology
Good practices
Utilization of learning analytics in the various educational levels for supporting self-regulated learning
Koulujen ja huoltajien materiaalipankit
Good practices
Learning environments
Virtual Environments
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Education technology
Good practices
Learning environments
Oppimismuotoilun työpaja
Good practices
Hybrid Teaching
Learning environments
Digital self-assessment - A roadmap to student engagement
Assessment
Education technology
Personalized Learning
Digiluokka 2.0 - koronasta oppia ja tulevaisuudesta koppia
Distance education
Education technology
Hybrid Teaching
A learning environment for Internet reading in primary education
Hybrid Teaching
Learning environments
Personalized Learning
Oppimiskulttuurin muutos yksilöllisestä yhteisölliseen oppimiseen
Good practices
Personalized Learning
Psykologisen turvallisuuden rakentaminen verkko-opintoihin
Assessment
Distance education
Learning environments
Anni Autere-Kesti
Education technology
Hybrid Teaching
Personalized Learning
eNorssi/FCLab/Maker-käsityöpolku Vaasan mallin mukaan
Good practices
Learning environments
Robotics
Robotiikkalainaamo - yritysten kanssa yhteistyössä
Education technology
Good practices
Robotics
Teknisten ratkaisujen tuolla puolen - palvelumuotoilun hyödyntäminen digistudioiden kehittämisessä
Distance education
Education technology
Good practices
Opiskelijoiden kokemuksia etäopiskelusta
Distance education
Education technology
Hybrid Teaching
Tuunaa, värkkää ja innovoi - STEAM-prosessi käyttöön
Assessment
Good practices
Web-sovelluksen käyttöliittymän suunnittelu alakouluikäisten lasten kanssa
Education technology
Learning environments
Oppilas- ja opettajaportaalit osana sujuvampaa arkea
Good practices
Hybrid Teaching
Learning environments
Helsingin verkkolukio
Distance education
Good practices
Personalized Learning
Digitsemppausta varhaiskasvatuksen pedagogiikkaan!
varhaiskasvatus
Kestävää energiaa, onnistunut STEAM-MOK
Assessment
Education technology
Good practices
STEAM
Korulauseita vai konkreettisia toimia - muutosvoimaa antirasistisista opetusmenetelmistä
Good practices
Voice of korkeakoulu – Podcasteista kuulokulmaa oppimiseen
Distance education
Education technology
Good practices
Tunnista ja tue omaa osaamistasi digitaalisesti – työkaluja ja vinkkejä
Education technology
Good practices
Personalized Learning
Digitaalinen lukutaito kodin ja koulun voimavarana
Good practices
Hybrid Teaching
Learning environments
Koko koulu koodaa
Education technology
Robotics
Koskettavat kohtaamiset oppimisympäristöissä jatkossa
Vopeja ja Jopeka, varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen digiosaamisen ja digitaalisten oppimisympäristöjen arviointityökalut
iPad monipuolisesti ja luovasti
Education technology
Learning environments
Personalized Learning
Learning environment supporting new ways of learning, insights from user surveys
Analytics
Hybrid Teaching
Learning environments
Paikkatieto toiminnallisen ja digitaalisen opetuksen tukena, case: Ympäristökokemus-haaste
Education technology
Oppilaitosjohdon digitaaliset mahdollisuudet -työpaja
Education technology
Virtual Environments
Pakopelikäsikirja - Ongelmia vai ratkaisuja?
Good practices
Learning environments
Opintojaksojen uudet vaatteet – tilkuilla ja asusteilla tuunaten moderniksi tuotteeksi
Good practices
Digitaaliset oppitunnit opetuksen avuksi
Analytics
Assessment
Learning environments
Oppilasagenttitoiminta Oulun kaupungissa
OppilasAgentti-toiminta
Hybridit työskentelytavat
Education technology
Good practices
Hybrid Teaching
Uusi verkkokurssi varhaiskasvattajille – kokemukset suunnittelusta, pilotoinnista ja käyttöönotosta
Assessment
Learning environments
Tee itse - Arduino-projektit ammatillisen koulutuksen matlu-valinnaisiin osaamistavoitteisiin
Personalized Learning
Robotics
Virtual Environments
Tekijänoikeustaitoja ulkona liikkuen
Education technology
Virtual Environments
Itsearviointityökalut tiedolla johtamisen sekä opettajien ja rehtoreiden oman reflektion välineinä
Assessment
Education technology
Good practices
Kuinka valjastetaan digitalisaation tuomat mahdollisuudet, jotta jokainen oppilas onnistuu?
Education technology
Personalized Learning
Virtual Environments
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Education technology
Good practices
Learning environments
Lukemisen uudet vaatteet – digitaalisuus lukutaitotyön kumppanina
Good practices
Learning environments
Virtual Environments
Innovative learning environments