-
Kestävää energiaa, onnistunut STEAM-MOK
Kangas Vuokko
-
Implementation of learning analytics to online inquiry learning system under development
Koho Johanna
-
Itsearviointityökalut tiedolla johtamisen sekä opettajien ja rehtoreiden oman reflektion välineinä
Tanhua-Piiroinen Erika
-
iPad monipuolisesti ja luovasti
Koivumaa Simon
-
Innovative learning environments
-
Utilization of learning analytics in the various educational levels for supporting self-regulated learning
-
Tunnista ja tue omaa osaamistasi digitaalisesti – työkaluja ja vinkkejä
Haapanen Emilia
-
Tee itse - Arduino-projektit ammatillisen koulutuksen matlu-valinnaisiin osaamistavoitteisiin
Hakanen Arvi
-
eNorssi/FCLab/Maker-käsityöpolku Vaasan mallin mukaan
Hiltunen Kasper
-
Digital self-assessment - A roadmap to student engagement
Pirkko Ala
YK:n kestävän kehityksen tavoitteet (SDG / Sustainable Developmen Goals) ovat maailmanlaajuisesti yhteiseksi koetut teemat, joiden avulla käännämme nykyisen kehityksen suunnan kestäväksi 2030 mennessä. Jotta voimme jalkauttaa tavoitteet, tarvitsemme prosesseja ja työkaluja joilla tuhansien sivujen dokumentaatiota voidaan verrata ja analysoida suhteessa vielä suurempaan opetussuunnitelmadataan. Tämä työ voidaan tehdä ihmisvoimin, mutta tällöin jo yhtä oppilaitosta kohden meillä pitäisi olla useampia SDG-analyytikoita kokoaikaisessa työssä (AMK ja ammatilliset ops:it muuttuvat hyvin nopeasti). Kieliteknologia tarjoaa mahdollisuuksia automatisoida raskasta tekstianalytiikan osuutta jättäen ihmisille aikaa tietoon perustuvien päätösten tekemiseen. Tässä esityksessä käydään esimerkkien kautta läpi sitä, kuinka oppilaitos/koulutuksen tarjoaja voi helposti ottaa käyttöön työkaluja, joilla saadaan nopeutettua opetussuunnitelmien SDG-yhteensopivuustyötä.