-
Uusi verkkokurssi varhaiskasvattajille – kokemukset suunnittelusta, pilotoinnista ja käyttöönotosta
Maasalo Ida
-
Oppilasagenttitoiminta Oulun kaupungissa
Marjo Määttä
-
Digiluokka 2.0 - koronasta oppia ja tulevaisuudesta koppia
Laru Jari
-
Digitsemppausta varhaiskasvatuksen pedagogiikkaan!
Hemilä Heli
-
A learning environment for Internet reading in primary education
Erdmann Norbert
-
Digitaaliset oppitunnit opetuksen avuksi
Tomi Rautaoja
-
Innovative learning environments
-
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Hanna-Maria Partanen
-
Koko koulu koodaa
Hämäläinen Hanna
-
Koskettavat kohtaamiset oppimisympäristöissä jatkossa
YK:n kestävän kehityksen tavoitteet (SDG / Sustainable Developmen Goals) ovat maailmanlaajuisesti yhteiseksi koetut teemat, joiden avulla käännämme nykyisen kehityksen suunnan kestäväksi 2030 mennessä. Jotta voimme jalkauttaa tavoitteet, tarvitsemme prosesseja ja työkaluja joilla tuhansien sivujen dokumentaatiota voidaan verrata ja analysoida suhteessa vielä suurempaan opetussuunnitelmadataan. Tämä työ voidaan tehdä ihmisvoimin, mutta tällöin jo yhtä oppilaitosta kohden meillä pitäisi olla useampia SDG-analyytikoita kokoaikaisessa työssä (AMK ja ammatilliset ops:it muuttuvat hyvin nopeasti). Kieliteknologia tarjoaa mahdollisuuksia automatisoida raskasta tekstianalytiikan osuutta jättäen ihmisille aikaa tietoon perustuvien päätösten tekemiseen. Tässä esityksessä käydään esimerkkien kautta läpi sitä, kuinka oppilaitos/koulutuksen tarjoaja voi helposti ottaa käyttöön työkaluja, joilla saadaan nopeutettua opetussuunnitelmien SDG-yhteensopivuustyötä.