-
Psykologisen turvallisuuden rakentaminen verkko-opintoihin
Mattila Johanna
-
Tunnista ja tue omaa osaamistasi digitaalisesti – työkaluja ja vinkkejä
Haapanen Emilia
-
Digitaalisen yhteistyön uudet aatteet
Taatila Minna
-
iPad monipuolisesti ja luovasti
Koivumaa Simon
-
Utilization of learning analytics in the various educational levels for supporting self-regulated learning
-
Teknisten ratkaisujen tuolla puolen - palvelumuotoilun hyödyntäminen digistudioiden kehittämisessä
Leiviskä Kimmo
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Koko koulu koodaa
Hämäläinen Hanna
-
Lukemisen uudet vaatteet – digitaalisuus lukutaitotyön kumppanina
Palola Elina
-
Opintojaksojen uudet vaatteet – tilkuilla ja asusteilla tuunaten moderniksi tuotteeksi
Lempinen Katja Katja
YK:n kestävän kehityksen tavoitteet (SDG / Sustainable Developmen Goals) ovat maailmanlaajuisesti yhteiseksi koetut teemat, joiden avulla käännämme nykyisen kehityksen suunnan kestäväksi 2030 mennessä. Jotta voimme jalkauttaa tavoitteet, tarvitsemme prosesseja ja työkaluja joilla tuhansien sivujen dokumentaatiota voidaan verrata ja analysoida suhteessa vielä suurempaan opetussuunnitelmadataan. Tämä työ voidaan tehdä ihmisvoimin, mutta tällöin jo yhtä oppilaitosta kohden meillä pitäisi olla useampia SDG-analyytikoita kokoaikaisessa työssä (AMK ja ammatilliset ops:it muuttuvat hyvin nopeasti). Kieliteknologia tarjoaa mahdollisuuksia automatisoida raskasta tekstianalytiikan osuutta jättäen ihmisille aikaa tietoon perustuvien päätösten tekemiseen. Tässä esityksessä käydään esimerkkien kautta läpi sitä, kuinka oppilaitos/koulutuksen tarjoaja voi helposti ottaa käyttöön työkaluja, joilla saadaan nopeutettua opetussuunnitelmien SDG-yhteensopivuustyötä.