-
Digital self-assessment - A roadmap to student engagement
Pirkko Ala
-
Paikkatieto toiminnallisen ja digitaalisen opetuksen tukena, case: Ympäristökokemus-haaste
Jantunen Riikka
-
Digitaalisen yhteistyön uudet aatteet
Taatila Minna
-
Tekijänoikeustaitoja ulkona liikkuen
Löyttyniemi Mikko
-
Learning environment supporting new ways of learning, insights from user surveys
Peltonen Hannele
-
Digitsemppausta varhaiskasvatuksen pedagogiikkaan!
Hemilä Heli
-
Uusi verkkokurssi varhaiskasvattajille – kokemukset suunnittelusta, pilotoinnista ja käyttöönotosta
Maasalo Ida
-
Robotiikkalainaamo - yritysten kanssa yhteistyössä
Aalto Anna-Reetta
-
Anni Autere-Kesti
Autere-Kesti Anni
-
Implementation of learning analytics to online inquiry learning system under development
Koho Johanna
Covid-19 pandemian aikana kaupunkikeskustat ja kauppakeskukset ovat ennestään tyhjentyneet ja aiheuttaneet kaupan pk- ja mikroyrityksille asiakaskadon. Toisaalta keskustojen ja kauppakeskusten hiljentyminen on haaste myös infrastruktuureille.
JOHDANTO
Hankkeessa luodaan virtuaalinen kauppakeskus (kaupunkikeskusta), jossa jokainen liike ja palveluntarjoaja saa oman ”liiketilan”, jossa voi esitellä tuotteita. Malli on kokeilematon ja poikkeaa täysin olemassa olevista ratkaisuista. Hankkeen tuloksena toteutetaan virtuaalitori pilotti Kuopiolaisten pk- ja mikrokauppojen virtuaaliseksi, interaktiiviseksi verkkopalveluksi, jossa yritykset esittelemään tuotteitaan, asiakkaat pääsevät kommunikoimaan interaktiivisesti videoneuvottelun avulla myyjien kanssa sekä ostamaan tuotteet verkkokaupasta kotiin kuljetettuna.
Lisäksi kehitetään ja toteutetaan koulutuskokonaisuudet yrittäjille verkkokaupan, -myynnin, tuotteistamisen ja -markkinoinnin taitojen kehittämiseksi tasolle, joka tarvitaan menestyksekkääseen verkkovälitteiseen kaupankäyntiin.
Hankkeessa syntyneet tulokset toimintamallit ja koulutukset tarjotaan laajemmin koko Pohjois-Savon maakunnan alueelle.
TAVOITE
Toteuttaa virtuaalitori pilotti Kuopiolaisten pk- ja mikrokauppojen virtuaaliseksi, interaktiiviseksi verkkopalveluksi, jossa yritykset pääsevät esittelemään tuotteitaan, asiakkaat pääsevät kommunikoimaan interaktiivisesti videoneuvottelun avulla myyjien kanssa sekä ostamaan tuotteet verkkokaupasta kotiin kuljetettuna.
Luoda koulutuskurssit yrittäjille verkkokaupan, -myynnin, tuotteistamisen ja -markkinoinnin taitojen kehittämiseksi tasolle, joka tarvitaan menestyksekkääseen verkkovälitteiseen kaupankäyntiin.
Toteuttaa ”Virtuaalitori ekosysteemi” verkossa kaupan hyllystä asiakkaalle luomalla virtuaalialustan kautta ostokokemus ja kytkemällä siihen logistiikkaratkaisut.
Levittää syntyneet toimintamallit ja koulutukset koko Pohjois-Savon maakunnan alueelle ja luodaan hankkeen puitteissa Virtuaalitori toteutus halukkaille alueille maakunnassa.
KOHDERYHMÄ
Kaupan alan, kuljetuksen ja logistiikan alojen yritykset ja yhdistykset.
Kunnat ja niiden yhteyshenkilöt.
Muut pohjoissavolaisten yritysten kanssa yhteistyössä toimivat tahot ja verkostot.
Rahoittajan edustajat, muut yhteistyössä olevat hanketoimijat sekä koulutus -ja tutkimusorganisaatiot sekä opiskelijat.