-
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Hanna-Maria Partanen
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Web-sovelluksen käyttöliittymän suunnittelu alakouluikäisten lasten kanssa
Tapola Mirva
-
iPad monipuolisesti ja luovasti
Koivumaa Simon
-
Digitaaliset oppitunnit opetuksen avuksi
Tomi Rautaoja
-
Learning environment supporting new ways of learning, insights from user surveys
Peltonen Hannele
-
Implementation of learning analytics to online inquiry learning system under development
Koho Johanna
-
Teknisten ratkaisujen tuolla puolen - palvelumuotoilun hyödyntäminen digistudioiden kehittämisessä
Leiviskä Kimmo
-
Digiluokka 2.0 - koronasta oppia ja tulevaisuudesta koppia
Laru Jari
-
Tekijänoikeustaitoja ulkona liikkuen
Löyttyniemi Mikko
Esityksessä käsitellään eri toimijoilta (huoltajat, oppilaat, opettajat, rehtorit) kerätyn ja analysoidun datan hyödyntämistä kouluyhteisön tiedolla johtamisessa. Kevään ja syksyn -22 aikana toteutetuissa kansainvälisissä piloteissa dataa kerättiin tarkoitusta varten luodulla sovelluksella. Sovelluksen avulla toimijat pystyivät reaaliaikaisesti seuraamaan eri aihealueista (mm. oppijan tuki, pedagoginen kehittäminen, pedagoginen hyvinvointi, oppiminen) käyttäjien muodostamaa kuvaa kouluyhteisön toiminnasta.
Sovelluksessa käytetyt kyselyt toteutettiin yhteistyössä kasvatustieteiden tutkijoiden kanssa. Tiedon keräämisen taustalla olevat käsitteet perustuvat ajankohtaiseen kasvatuspsykologiseen tutkimukseen, ja tarkemmin motivaatiopsykologiaan.
Taustalla on erityisesti kolme teoriaa: 1) Decin ja Ryanin Itsemääräämisteoria, 2) Eccelsin odotusarvoteoria, ja 3) Pintrichin tavoiteorientaatioteoria. Lisäksi opettajille ja rehtoreille kohdistetuissa kyselyissä viitataan eri yliopistojen yhdessä kehittämään MAP-malliin sekä ajankohtaiseen väitöskirjatutkimukseen.
Esitykseen on poimittu merkittävimpiä löydöksiä käynnissä olevista piloteista sekä käyttäjien palautteesta ja kehitysehdotuksista.