-
Digitaalinen lukutaito kodin ja koulun voimavarana
Lehtonen Daranee
-
Oppimiskulttuurin muutos yksilöllisestä yhteisölliseen oppimiseen
Virtanen Teemu
-
eNorssi/FCLab/Maker-käsityöpolku Vaasan mallin mukaan
Hiltunen Kasper
-
Oppilas- ja opettajaportaalit osana sujuvampaa arkea
Mehtälä Karri
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
iPad monipuolisesti ja luovasti
Koivumaa Simon
-
Oppimismuotoilun työpaja
Laapio Isto
-
Koulujen ja huoltajien materiaalipankit
Juutinen Saara
-
Lukemisen uudet vaatteet – digitaalisuus lukutaitotyön kumppanina
Palola Elina
-
Pakopelikäsikirja - Ongelmia vai ratkaisuja?
Nenonen Sanna
Esitysdiat
MOOC (massive open online course) eli suuri ja avoin verkkokurssi on käsite, joka on herättänyt viime vuosina sekä Suomessa että kansainvälisesti paljon huomiota. MOOCeja tarjoavat niin eri maiden korkeakoulut kuin MOOCeihin erikoistuneet palveluntarjoajat, kuten Coursera, edX, Udacity, ja Khan Academy. Esityksessämme pureudumme MOOC:ien erilaisiin tyyppeihin, ominaisuuksiin sekä sovellusmahdollisuuksiin opetuksen näkökulmasta. Esittelemme kolme erilaista MOOC:ia ja keskitymme erityisesti uuteen pelilliseen gMOOC:iin. Pohdimme MOOC:ien tarjoamia mahdollisuuksia sekä haasteita. Syvennymme erityisesti uuden tyyppisen gMOOC:in, eli pelillistetyn MOOC:in mukanaan tuomiin mahdollisuuksiin sekä sovelluskohteisiin. Pyrimme vastaamaan esityksessämme kolmeen MOOC:eihin liittyvään pääkysymyksen: Mitä, miten ja miksi? Käsittelemme myös MOOC:eja kohtaan esitettyä kritiikkiä ja miten MOOC:it voisivat tulevaisuudessa vastata niitä kohtaan esitettyyn kritiikkiin ja palvella kohderyhmiään paremmin. Esittelemme myös konkreetin esimerkin uudesta gMOOC:ista, joka on rakennettu Canvas- oppimisalustalle.