-
Oppimisanalytiikka ammatillisessa koulutuksessa
Janne Turtiainen
-
Posteri: Lukioiden aineenopettajien sijaisuudet, erityisopetus ja opinto-ohjaus online-opetuspalvelun kautta
Oksa Jukka
-
Digitaalisen ohjauksen ja digitaitojen harjoittelun mallien edellytyksiä työpajatoiminnassa
Kolehmainen Marjo
-
Automatisoidun digitaalisen osaajakoulutuksen pedagogiset ratkaisut
Soininen Tiina
-
Digiosaajaksi yhdessä oppien ja kokeillen- oppimisympäristö digitaitojen vahvistamiseen vammaistyöss
Keskikuru Sanna
-
Innostu osaamismerkeistä
Sjöblom Merja
-
Haluamme lukea opiskelijapalautteista, että oppiminen on huikean ihanaa!
Kuosa Kirsi
-
Suomen kielen sanastoa sähköisessä ympäristössä
Enges Petra
-
Digiä ja suomen kieltä vahvistamassa
Heininen Miia
-
Opettajan työn keventäminen digipedagogisella suunnittelulla
Monica Aejmelaeus
Esityksessä käsitellään opiskelijoiden kokemaan hyvinvointiin ja oppimaan oppimisen taitoihin liittyvän datan perusteella tehtyjä huomioita syksyn 2022 ja alkukevään 2023 aikana toteutuneissa hankkeissa.
Aihealueisiin liittyvää tietoa on kerätty ja analysoitu työkalulla, joka mahdollistaa jatkuvan tiedon keruun, sen reaaliaikaisen analysoinnin ja aktiivisen hyödyntämisen.
Sovelluksen avulla opetushenkilöstö pystyi reaaliaikaisesti seuraamaan eri aihealueista (mm. opiskelijoiden kokema hyvinvointi ja oppimaan oppimisen taidot) lukio-opiskelijoiden itsensä muodostamaa kuvaa omista valmiuksistaan.
Esityksessä keskitytään erityisesti lukio-opiskelijoilta kerätyn tiedon perusteella tehtyihin havaintoihin ja niiden pohdintaan lukiokoulutuksen laadun ja kehittämisen näkökulmasta.
Sovelluksessa käytetyt kyselyt on toteutettu yhteistyössä kasvatustieteiden tutkijoiden kanssa. Tiedon keräämisen taustalla olevat käsitteet perustuvat ajankohtaiseen kasvatuspsykologiseen tutkimukseen, ja tarkemmin motivaatiopsykologiaan.