-
Signaali - oppimisen ihanuutta lukiokoulutukseen
Lahti Aleksi
-
Uudet digipedataidot 0-100! täydennyskoulutusta opettajille
Koistinen Hanna
-
Valtakunnallinen tutoropettajapäivä
Harvio Jari
-
Yhteisöllistä oppimista fasilitointityökaluja ja tekoälyä hyödyntäen
Pauliina Venho
-
Digiä ja suomen kieltä vahvistamassa
Heininen Miia
-
Science on Stage festivaali ensi kertaa pohjoismaissa - Tervetuloa Turkuun elokuussa 2024
Kiviluoto Oona
-
Yhteisellä digilennolla pedagogiikkaan!
Heli Hemilä
-
Energia-alan ammatillinen jatkokouluttautuminen mikrokurssien avulla
Gröndahl Hanna
-
Digitaalisen ohjauksen ja digitaitojen harjoittelun mallien edellytyksiä työpajatoiminnassa
Kolehmainen Marjo
-
Yhteisopettajuus: yksilötoimijoista yhteistyökykyisiksi ammattilaisiksi
Ahonen Heini
DigiOne kutsuu kumppaneitaan ja sidosryhmiään keskustelemaan koulutuksen ekosysteemin lähtökohdista ja tavoitteista. Keskustelupaneelissa käydään laajasti keskustelua aiheeseen liittyvistä teemoista, kehitystä jarruttavista haasteista sekä toimenpiteistä, joilla voimme kansallisesti tukea koulutuksen ekosysteemien muodostumista.
Paneelin keskustelijat tarkentuvat myöhemmin (esim. Opetushallitus, opetus- ja kulttuuriministeriö, Digivisio, Kuntaliitto, Digikilta sekä koulutuksenjärjestäjien ja palveluntuottajien edustus).
Koulutuksen ekosysteemin käsitettä on käytetty paljon, ja digitaalisen kehitystyön lähtökohtana pidetään usein vahvaa ekosysteemiajattelua. Onko koulutuksen ekosysteemin periaatteista ja kansallisista tavoitteista muodostunut kaikille yhteisiä? Pääsemme keskustelun aikana pureutumaan esimerkiksi seuraaviin kysymyksiin:
- Mistä tekijöistä koulutuksen ekosysteemi muodostuu?
- Mitkä ovat onnistuneen koulutuksen ekosysteemin edellytykset ja millaista toimintaa digitaalisen ekosysteemin tulee tukea ja edistää?
- Mitkä ovat koulutuksen ekosysteemin toimintaa ohjaavia tärkeimpiä periaatteita?
- Mitkä tekijät houkuttelevat toimijoita ekosysteemiin?
- Miten tuetaan ekosysteemin elinvoimaisuutta ja jatkuvuutta?
- Mitä pelisääntöjä ja yhteisiä sopimuksia ekosysteemin toiminta vaatii?
- Mitkä tekijät toimivat kehitystyön hidasteena ja esteenä?
- Miten voimme yhdessä tukea koulutuksen ekosysteemien muodostumista kansallisesti?