-
Lukemisen huikea ihanuus – monilukutaitoja digin avulla
Mattila Miikka
-
Digiosaajaksi yhdessä oppien ja kokeillen- oppimisympäristö digitaitojen vahvistamiseen vammaistyöss
Keskikuru Sanna
-
Ammatillisten oppilaitosten digikyvykkyys
Peltonen Marika
-
Uudet digipedataidot 0-100! täydennyskoulutusta opettajille
Koistinen Hanna
-
STEAM-prosessi tutuksi ja monialaisten oppimiskokonaisuuksien suunnittelu
Vorne Paula
-
Skididialogi: Kuuntele, älä luo ratkaisuja etukäteen!
Hanna-Maria Partanen
-
Koulun digitaalinen ensiapukaappi
Ilola Marianne
-
Saavutettavan hybridiopetuksen työkalupakki
Keihäs Piia
-
Digitaalisen ohjauksen ja digitaitojen harjoittelun mallien edellytyksiä työpajatoiminnassa
Kolehmainen Marjo
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
Posteri on osa Vantaan digistrategian esittelyä (varhaiskasvatus, perusopetus, toinen aste).
Vantaa edistää intohimoisesti koulutuksen digiteemoja. Kaikki lähtee visiosta, jonka mukaan ”Tieto- ja viestintäteknologia auttaa oppimaan, osallistumaan ja voimaan paremmin”. Visio konkretisoituu digipedagogiikan ohjelmiksi, jotka on koottu erikseen varhaiskasvatukseen, perusopetukseen ja toiselle asteelle.
Varhaiskasvatuksen digipedagogiikan ohjelma avaa toiminnan periaatteita ja suuntaviivoja käytännön esimerkkien avulla. Päivittyvä asiakirja on tarkoitettu työvälineeksi niin päiväkodin johtajalle kuin henkilöstöllekin. Ohjelman käyttöönottoa varhaiskasvatuksessa on tukenut OKM:n avustuksella palkattu Digitsemppari-parivaljakko.
Posterissa avataan esimerkein päiväkodin digipedagogiikan kehittämismatka: Miten toimintaa on kehitetty päiväkodissa digipedagogiikan ohjelman avulla? Minkälaisia tekoja johtaja ja koko työyhteisö on tehnyt edistääkseen laadukasta varhaiskasvatusta digiajassa?