Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2023
-
Energia-alan ammatillinen jatkokouluttautuminen mikrokurssien avulla
Gröndahl Hanna
-
Yhteisellä digilennolla pedagogiikkaan!
Heli Hemilä
-
Digiosaava.fi edistää ammatillisen koulutuksen digitalisaation osaamista ja johtamista
Mäentausta Miia
-
Saavutettavan hybridiopetuksen työkalupakki
Keihäs Piia
-
Suunnittele ICT:n ilmasto- ja ympäristövaikutusten oppitunti
Vuohelainen Hanna
-
STEAM-prosessi tutuksi ja monialaisten oppimiskokonaisuuksien suunnittelu
Vorne Paula
-
Koulun digitaalinen ensiapukaappi
Ilola Marianne
-
Ammatillisten oppilaitosten digikyvykkyys
Peltonen Marika
-
Virtuaalistudio
Kaasinen Kari
-
Digiosaajaksi yhdessä oppien ja kokeillen- oppimisympäristö digitaitojen vahvistamiseen vammaistyöss
Keskikuru Sanna
Posterin pdf-versio
Oppimisympäristöjä löytyy monenlaisia ja kaikissa on vahvuutensa mutta myös heikkoutensa. Täydellistä, opettajan kaikkia tarpeita tyydyttävää oppimisympäristöä ei löydy helposti. Tässä posterissa näytän, kuinka voidaan rakentaa joustava ja helposti päivitettävä oppimisympäristö käyttäen MS Teamsin, SharePointin ja Moodlen parhaita puolia. Teams toimii hyvin tiedottamiseen ja vuorovaikutteisten oppituntien pitämiseen sekä niiden tallentamiseen. SharePointiin voi rakentaa visuaalisen oppimateriaalin, jonne on helppo linkittää videoita ja muuta internetin materiaalia. Moodle tarjoaa laajan valikoiman erilaisia tehtävätyyppejä, jotka voivat olla myös automaattisesti tarkastuvia. Teamsin avulla kaikki kolme alustaa yhdistetään yhdeksi monipuoliseksi oppimisympäristöksi, jossa myös yksilöllinen eteneminen on mahdollista. SharePoint ja Moodle mahdollistavat materiaalin jakamisen usean opettajan kesken ja niiden yhteiskehittäminen on mahdollista. Tämä ratkaisu kehitettiin ammattikorkeakoulun fysiikan opetukseen etäopetusaikana. Järjestely ei ole kuitenkaan sidottu oppiaineeseen ja toimii yhtä lailla lähiopetuksessa kuin etäopetuksessa. Opiskelijapalautteen perusteella ratkaisu oli onnistunut ja se tuki opiskelijoiden oppimista vahvasti.