-
Vantaudu digipedagogiikalle!
Nyqvist Maarit
-
Signaali - oppimisen ihanuutta lukiokoulutukseen
Lahti Aleksi
-
STEAM-prosessi tutuksi ja monialaisten oppimiskokonaisuuksien suunnittelu
Vorne Paula
-
Suunnittele ICT:n ilmasto- ja ympäristövaikutusten oppitunti
Vuohelainen Hanna
-
Energia-alan ammatillinen jatkokouluttautuminen mikrokurssien avulla
Gröndahl Hanna
-
Koulun digitaalinen ensiapukaappi
Ilola Marianne
-
Virtuaalistudio
Kaasinen Kari
-
Digitaalisen ohjauksen ja digitaitojen harjoittelun mallien edellytyksiä työpajatoiminnassa
Kolehmainen Marjo
-
Verkko-oppimismateriaalit osaamisen kehittämisessä
Heino Sami
-
Skididialogi: Kuuntele, älä luo ratkaisuja etukäteen!
Hanna-Maria Partanen
Posterin pdf-versio
Oppimisympäristöjä löytyy monenlaisia ja kaikissa on vahvuutensa mutta myös heikkoutensa. Täydellistä, opettajan kaikkia tarpeita tyydyttävää oppimisympäristöä ei löydy helposti. Tässä posterissa näytän, kuinka voidaan rakentaa joustava ja helposti päivitettävä oppimisympäristö käyttäen MS Teamsin, SharePointin ja Moodlen parhaita puolia. Teams toimii hyvin tiedottamiseen ja vuorovaikutteisten oppituntien pitämiseen sekä niiden tallentamiseen. SharePointiin voi rakentaa visuaalisen oppimateriaalin, jonne on helppo linkittää videoita ja muuta internetin materiaalia. Moodle tarjoaa laajan valikoiman erilaisia tehtävätyyppejä, jotka voivat olla myös automaattisesti tarkastuvia. Teamsin avulla kaikki kolme alustaa yhdistetään yhdeksi monipuoliseksi oppimisympäristöksi, jossa myös yksilöllinen eteneminen on mahdollista. SharePoint ja Moodle mahdollistavat materiaalin jakamisen usean opettajan kesken ja niiden yhteiskehittäminen on mahdollista. Tämä ratkaisu kehitettiin ammattikorkeakoulun fysiikan opetukseen etäopetusaikana. Järjestely ei ole kuitenkaan sidottu oppiaineeseen ja toimii yhtä lailla lähiopetuksessa kuin etäopetuksessa. Opiskelijapalautteen perusteella ratkaisu oli onnistunut ja se tuki opiskelijoiden oppimista vahvasti.