Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2023
-
Ammatillisten oppilaitosten digikyvykkyys
Peltonen Marika
-
Koulun digitaalinen ensiapukaappi
Ilola Marianne
-
Google for Education - valjasta käyttöön tietoturvan huippuominaisuudet
Holmgren Piia
-
Suunnittele ICT:n ilmasto- ja ympäristövaikutusten oppitunti
Vuohelainen Hanna
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
DigiLukiseula – luku- ja kirjoitustaidon digitaalinen arviointivälineistö luokille 1 - 9
Riikka Heikkilä
-
Lukemisen huikea ihanuus – monilukutaitoja digin avulla
Mattila Miikka
-
Digiosaajaksi yhdessä oppien ja kokeillen- oppimisympäristö digitaitojen vahvistamiseen vammaistyöss
Keskikuru Sanna
-
Vantaudu digipedagogiikalle!
Nyqvist Maarit
-
Skididialogi: Kuuntele, älä luo ratkaisuja etukäteen!
Hanna-Maria Partanen
STEAM-prosessi tutuksi ja monialaisten oppimiskokonaisuuksien suunnittelu
Hyvät käytänteet
Opetusteknologia
Oppimisympäristöt
(1 tunti 30 minuuttia)
Manninen Maikki
, TVT-kehittäjäopettaja
Oulun kaupunki
Vorne Paula
, projektipäällikkö
Oulun kaupunki
Työpajassa käydään toiminnallisesti läpi STEAM-prosessi ja sen hyödyntämistä opetuksessa sekä jaetaan ideoita monialaisten oppimiskokonaisuuksien suunnitteluun ja toteutukseen perusopetuksessa. STEAM-prosessi on Oulussa monista eri prosessimalleista räätälöity malli, jonka avulla STEAM-oppimiskokonaisuuksista tulee oppilaita aktivoivia ja osallistavia.
Työpajan aikana käydään läpi STEAM-prosessin kaikki vaiheet. Lisäksi jaetaan vinkkejä siihen miten eri tavoin monialaisia oppimiskokonaisuuksia on toteutettu eri luokka-asteilla perusopetuksessa. Tämä workshop sopii kaikille perusopetuksen parissa työskenteleville.