-
Lukemisen huikea ihanuus – monilukutaitoja digin avulla
Mattila Miikka
-
Kuinka muotoilet skenaariopohjaisia oppimiskokemuksia?
Mira Perämäki
-
Ideasta osaamismerkiksi
Sjöblom Merja
-
Energia-alan ammatillinen jatkokouluttautuminen mikrokurssien avulla
Gröndahl Hanna
-
Teamsin, Moodlen ja sharePointin yhdistäminen opetuksessa
Turunen Hannu
-
Sopuisaa elämää Stduentan kanssa
Salo Elina
-
Pakoteekki – Opiskelijoiden kokemuksia lääkkeiden toimittamisen pedagogisesta pakohuoneesta
Siitonen Piia
-
Parents’ Science Capital: Finnish parents’ perceptions of science and science education
Havu-Nuutinen Sari
-
Vopeka ja Jopeka, varhaiskasvatuksen digiosaamisen arviointityökalut
Teppo Terhi
-
Digitaaliset oppitunnit opetuksen avuksi
Tomi Rautaoja
DigiOne kutsuu kumppaneitaan ja sidosryhmiään keskustelemaan koulutuksen ekosysteemin lähtökohdista ja tavoitteista. Keskustelupaneelissa käydään laajasti keskustelua aiheeseen liittyvistä teemoista, kehitystä jarruttavista haasteista sekä toimenpiteistä, joilla voimme kansallisesti tukea koulutuksen ekosysteemien muodostumista.
Paneelin keskustelijat tarkentuvat myöhemmin (esim. Opetushallitus, opetus- ja kulttuuriministeriö, Digivisio, Kuntaliitto, Digikilta sekä koulutuksenjärjestäjien ja palveluntuottajien edustus).
Koulutuksen ekosysteemin käsitettä on käytetty paljon, ja digitaalisen kehitystyön lähtökohtana pidetään usein vahvaa ekosysteemiajattelua. Onko koulutuksen ekosysteemin periaatteista ja kansallisista tavoitteista muodostunut kaikille yhteisiä? Pääsemme keskustelun aikana pureutumaan esimerkiksi seuraaviin kysymyksiin:
- Mistä tekijöistä koulutuksen ekosysteemi muodostuu?
- Mitkä ovat onnistuneen koulutuksen ekosysteemin edellytykset ja millaista toimintaa digitaalisen ekosysteemin tulee tukea ja edistää?
- Mitkä ovat koulutuksen ekosysteemin toimintaa ohjaavia tärkeimpiä periaatteita?
- Mitkä tekijät houkuttelevat toimijoita ekosysteemiin?
- Miten tuetaan ekosysteemin elinvoimaisuutta ja jatkuvuutta?
- Mitä pelisääntöjä ja yhteisiä sopimuksia ekosysteemin toiminta vaatii?
- Mitkä tekijät toimivat kehitystyön hidasteena ja esteenä?
- Miten voimme yhdessä tukea koulutuksen ekosysteemien muodostumista kansallisesti?