-
Generation AI - tekoälysukupolven teknologiakasvatusta kehittämässä
Laru Jari
-
Signaali - oppimisen ihanuutta lukiokoulutukseen
Lahti Aleksi
-
STEAM-prosessi tutuksi ja monialaisten oppimiskokonaisuuksien suunnittelu
Vorne Paula
-
Opettajan työn keventäminen digipedagogisella suunnittelulla
Monica Aejmelaeus
-
DigiLukiseula – luku- ja kirjoitustaidon digitaalinen arviointivälineistö luokille 1 - 9
Riikka Heikkilä
-
Google for Education - valjasta käyttöön tietoturvan huippuominaisuudet
Holmgren Piia
-
Koulun digitaalinen ensiapukaappi
Ilola Marianne
-
Skididialogi: Kuuntele, älä luo ratkaisuja etukäteen!
Hanna-Maria Partanen
-
Valtakunnallinen tutoropettajapäivä
Harvio Jari
-
Digiosaava.fi edistää ammatillisen koulutuksen digitalisaation osaamista ja johtamista
Mäentausta Miia
Miten kehittää omaa osamistaan opetustyön ohessa? Suomalaisilla kouluttajilla on ollut vaikeuksia saada osallistujia täydennyskoulutuksiinsa muutaman viime vuoden aikana, sillä opettajan työajasta kilpailevat itse opetuksen lisäksi ohjaustehtävät, erilaiset hankkeet sekä raportointi. Tässä toimintasessiossa esitellään kolmen kiinnostavan esimerkin kautta opettajien jatkuvaa oppimista työn ohessa. Tapausten kautta osallistuja saa ideoita ja käytännön opetusmateriaaleja sekä toimintamalleja omaan työhönsä. Tapaukset ovat opettajien itsensä toteuttamia projekteja, jotka tukevat opetussuunnitelman toteuttamista. Tilaisuudessa jaettu opetusmateriaali tukee ITK-teeman lisäksi interaktiivisen tekniikan käyttöä opetuksessa.
Toimintasessiossa esitellään esimerkkien lisäksi sitä, mistä voi saada asiantuntija- ja vertaistukea oman työn kehittämiselle. Esittelemme innostavia malleja pitää yhteyttä muihin opettajiin ja verkostoitua kansainvälisesti. Toimintasessiossa jaetaan ideoita opettajilta opettajille, keskustellaan haasteista ja lähdetään suunnittelemaan omaa kehittämisprojektia leikkimielisen haasteen kautta. Tarkoituksena on, että osallistujat voivat halutessaan jatkaan kehittämistä osana maksutonta vertaisverkostoa tai hakea mukaan kansainväliseen tiedetapahtumaan, jonka osallistumiskulut on katettu. Kansainvälisessä tapahtumassa opettajat eri maista esittelevät toisilleen omia kehitysprojektejaan.
Toimintasession sisältö:
15 min Alustus kolmen esimerkin kautta: Mitä on kehittäminen oman työnsä ohessa ja millaisia kokemuksia siitä on?
30 min Ideointityöpaja pienryhmissä: Mihin aiheeseen kaipaan opetusmateriaalia ja mitä koulussani tai työssäni voisi kehittää?
15 min Alustus: Millaista tukea omaan kehittämiseen voi saada, millaisia opettajaverkostoja on olemassa ja missä omia kehittämisprojekteja pääsee halutessaan jakamaan?
15 min Kysymyksiä ja vapaata keskustelua kehittämisestä