-
Koulujen ja huoltajien materiaalipankit
Juutinen Saara
-
Tekijänoikeustaitoja ulkona liikkuen
Löyttyniemi Mikko
-
Kuinka valjastetaan digitalisaation tuomat mahdollisuudet, jotta jokainen oppilas onnistuu?
Ruusunen Emilia
-
Digitaalisen yhteistyön uudet aatteet
Taatila Minna
-
Teknisten ratkaisujen tuolla puolen - palvelumuotoilun hyödyntäminen digistudioiden kehittämisessä
Leiviskä Kimmo
-
Tunnista ja tue omaa osaamistasi digitaalisesti – työkaluja ja vinkkejä
Haapanen Emilia
-
Lukemisen uudet vaatteet – digitaalisuus lukutaitotyön kumppanina
Palola Elina
-
Voice of korkeakoulu – Podcasteista kuulokulmaa oppimiseen
Vihmalaakso Jarmo
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Kestävää energiaa, onnistunut STEAM-MOK
Kangas Vuokko
Kuinka opettaa tekijänoikeustaitoja toiminnallisesti ja oppilaita motivoivalla tavalla? Loppuvuodesta 2021 valmistunut lisättyä todellisuutta hyödyntävä puhelinsovellus mahdollistaa tekijänoikeustaitojen opiskelun ulkona liikkuen. Opettaja luo radan ulos kävelemällä valitsemansa reitin ja napauttamalla sovelluksen karttaan kymmenen kysymyspistettä radan varrelle. Oppilaat kiertävät rataa sovelluksen kartan avulla. Reitin varrella puhelimen kamera aukeaa lähestyttäessä pistettä. Puhelimen näytöllä oppilas näkee esineen, jota napauttamalla hän saa ratkaistavakseen monivalintakysymyksen. Oikean vastauksen jälkeen matka jatkuu seuraavalle rastille. Kymmenen kysymyksen jälkeen tulee tehtäväksi vielä palapeli.
Esityksessä kerrotaan ja havainnollistetaan, kuinka sovellus otetaan käyttöön, kuinka rata tehdään, kuinka peliä pelataan ja kuinka opettaja voi hyödyntää peliin liittyvää hallintapaneelia, josta näkyy mm. pelaajien vastaukset.
Sovellus on maksuton, eikä oppilaiden tarvitse luoda käyttäjätilejä tai rekisteröityä.