-
Oppilaitosjohdon digitaaliset mahdollisuudet -työpaja
Ruusunen Emilia
-
Kuinka valjastetaan digitalisaation tuomat mahdollisuudet, jotta jokainen oppilas onnistuu?
Ruusunen Emilia
-
Opiskelijoiden kokemuksia etäopiskelusta
Nevaranta Matias
-
Robotiikkalainaamo - yritysten kanssa yhteistyössä
Aalto Anna-Reetta
-
Tunnista ja tue omaa osaamistasi digitaalisesti – työkaluja ja vinkkejä
Haapanen Emilia
-
iPad monipuolisesti ja luovasti
Koivumaa Simon
-
Teknisten ratkaisujen tuolla puolen - palvelumuotoilun hyödyntäminen digistudioiden kehittämisessä
Leiviskä Kimmo
-
Tee itse - Arduino-projektit ammatillisen koulutuksen matlu-valinnaisiin osaamistavoitteisiin
Hakanen Arvi
-
Digiluokka 2.0 - koronasta oppia ja tulevaisuudesta koppia
Laru Jari
-
Paikkatieto toiminnallisen ja digitaalisen opetuksen tukena, case: Ympäristökokemus-haaste
Jantunen Riikka
Tekijänoikeustaitoja ulkona liikkuen
Opetusteknologia
Virtuaaliympäristöt
(1 tunti 30 minuuttia)
Kohderyhmä: Luokanopettajat
Kuinka opettaa tekijänoikeustaitoja toiminnallisesti ja oppilaita motivoivalla tavalla? Workshopissa tutustutaan maksuttomaan lisättyä todellisuutta hyödyntävään puhelinsovellukseen. Sovelluksen avulla oppilaat voivat liikkua ulkona puhelimen kartan ja kameran avulla rastilta toiselle ja vastata tekijänoikeustaitoja testaaviin monivalintakysymyksiin.
Workshopissa esitellään sovellus ja sen toiminnot, otetaan sovellus oikeasti käyttöön ja tehdään ulos ratoja ja luodaan pelejä. Kokeillaan toisten tekemiä pelejä ja tutustutaan hallintapaneelin käyttöön. Workshopin jälkeen opettaja on täysin valmis ottamaan sovelluksen käyttöön omalla koulullaan.