Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2024
-
Opiskelijahyvinvointia digitaalisia oppimisympäristöjä kehittämällä
Sintonen Sanna
-
SOTEALAN TULEVAISUUDEN OSAAMISTA YHTEISKEHITTÄMÄSSÄ ALUEEN TYÖELÄMÄTOIMIJOIDEN KANSSA
Kekäläinen Heli
-
Hybridioppimisen iloa kasvattamassa
-
Kaikki hiffaa digiä! - yhdenvertaisia digitaitoja tavoittelemassa
Horila Mikko
-
Teknostressin hallinta lähi- ja etäopetustilanteissa
Mehtälä Saana
-
Vopeka ja Jopeka varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen digiosaamisen arviointityökalut
Teppo Terhi
-
H5P-työkaluilla verkkotehtäviä ja oppimateriaaleja
Laakso Matleena
-
Miten opetan tekoälyä oppilaille? Generation AI hankkeessa kehitetty oppimateriaali auttaa!
Laru Jari
-
Laajennettu todellisuus opetuksessa
Lahti Aleksi
-
Digi-ihana vaka ja esiopetus - digitaalinen digisuunnitelma
Väinä Annika
- Basic education/general upper secondary education: Principals and leaders
- Basic education: Subject teachers
- Class teachers
Poster in pdf format
This poster presents the ongoing research projects at Innovative Learning Environment (ILE) research group. ILE is a research and education group that focuses on the advancements of teaching and learning 21st-century skills. The field includes co-design, implementation, and evaluation of technologies, spaces and approaches fostering learning and wellbeing in all educational levels and contexts. Attention is also given to eco-social sustainability and education.The ILE group has an extensive national and international network of research institutes, the public sector, and companies. ILE group’s current projects, funded by European and Finnish agencies, deal with transversal and digital competencies, computational thinking, STEAM learning, social and emotional education, and technology-enhanced physical learning environments. Focus is, for instance, on the use of emerging technologies, virtual labs, and 3D-printing in education. The projects seek ways to enhance joyfulness as well as physical, cognitive, social and emotional both learning and wellbeing.