Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2024
-
SOTEALAN TULEVAISUUDEN OSAAMISTA YHTEISKEHITTÄMÄSSÄ ALUEEN TYÖELÄMÄTOIMIJOIDEN KANSSA
Kekäläinen Heli
-
Työkaluja kriittisen nettilukutaidon opettamiseen
Kulju Pirjo
-
Vaikuttava pedagoginen media
Tolonen Tomi
-
Kaikki hiffaa digiä! - yhdenvertaisia digitaitoja tavoittelemassa
Horila Mikko
-
Opinvoimala.fi:sta lisävirtaa opiskeluun
Luostarinen Aki
-
Vastuullinen tekoäly opiskeluhyvinvoinnissa ja ohjauksessa
Merikko Joonas
-
Humanistisen ammattikorkeakoulun verkko-opintojaksojen laadun ja saavutettavuuden edistämisestä saadut kokemukset
Timonen Päivi
-
Pelikasvatus 6.-9. luokkalaisten oppimisen tukena
Järvenpää Timo
-
I Can DigIt!
Forsström Sampo
-
Laajennettu todellisuus opetuksessa - kokeiluista käytäntöön
Lahti Aleksi
- Erityisopettajat
- Esiopetuksen henkilöstö
- Varhaiskasvatuksen henkilöstö
Digipedagogiikan tulee olla kaikkien lasten osallisuutta ja omaa ilmaisua mahdollistavaa inklusiivista toimintaa!
Varhaiskasvatuksen arjessa huomasimme, että emme löytäneen sellaista digipedagogiikkaa tukeva materiaalia missä on huomioitu meidän erilaiset oppijamme. Tästä syystä lähdimme keräämään varhaiskasvatuksen ammattilaisilta konkreettisia esimerkkejä, joita voidaan suoraan hyödyntää päivittäisessä toiminnassa.
Esityksessä kuulet inklusiivisen digipedagogiikan toteuttamisesta varhaiskasvatuksessa ja saat mukaasi lasten osallisuutta ja luovaa tuottamista tukevia, erilaiset oppijat huomioivia menetelmiä. Kerromme esimerkkien kautta, miten meidän varhaiskasvatuksen opettajat sekä kieli- ja kulttuuriopettajat ovat hyötyneet digivälineiden käytöstä erilaisten oppijoiden kanssa.
Espoon varhaiskasvatuksen julkaisema, yhteisöllisyyttä ja yhdenvertaisuutta painottava opas Inklusiivinen digipedagogiikka varhaiskasvatuksessa on vapaasti käytettävissä. Materiaali antaa käytännönläheisiä ohjeita digivälineiden käyttöön osana varhaiskasvatuksen arkea.
Opas on toimitettu varhaiskasvatuksen opettajien sekä kieli- ja kulttuuriopettajien haastattelujen pohjalta, ja se sisältää paljon pedagogisia esimerkkejä lapsiryhmien toiminnasta sekä konkreettisia vinkkejä sovellusten, materiaalien ja mediasisältöjen käytöstä. Saavutettava opas on avoimesti ladattavissa digitaalisesti. Opas on tuotettu Uudet lukutaidot 2. hankkeessa, joka on osa Opetushallituksen Oikeus oppia -kehittämisohjelmaa.