Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2024
-
Tee itse sparrattu tekoälybotti
Kalliolehto Jukka
-
Tekoäly ja pelillisyys opetuksessa
Vanninen Markku
-
Harnessing Generative AI for Individualized Education
Zagibalov Taras
-
Vastuullinen tekoäly opiskeluhyvinvoinnissa ja ohjauksessa
Merikko Joonas
-
Laajennettu todellisuus opetuksessa - kokeiluista käytäntöön
Lahti Aleksi
-
SOTEALAN TULEVAISUUDEN OSAAMISTA YHTEISKEHITTÄMÄSSÄ ALUEEN TYÖELÄMÄTOIMIJOIDEN KANSSA
Kekäläinen Heli
-
Työkaluja kriittisen nettilukutaidon opettamiseen
Kulju Pirjo
-
Suuret kielimallit oppimisen tukena: opiskelijoiden kokemuksia ja näkemyksiä
Korpimies Kai
-
Humanistisen ammattikorkeakoulun verkko-opintojaksojen laadun ja saavutettavuuden edistämisestä saadut kokemukset
Timonen Päivi
-
I Can DigIt!
Forsström Sampo
AI-tutorbotti oppimisen ja opetuksen tukena
Tekoäly
Yksilöllinen oppiminen
Kohderyhmä:
- ICT järjestelmä- ja tukihenkilöt
- Kasvatuksen ja koulutuksen asiantuntijat
- Opiskelijat ja tutkijat
Immeli-Vänskä Kati
, Projektipäällikkö
Helsingin kaupunki
Vihma Lauri
, ICT-asiantuntija
Helsingin kaupunki
Posterin pdf-versio
Jokaisella lapsella ja nuorella tulee olla oikeus hyvään oppimiseen! Olemme halunneet edistää yhdenvertaisia oppimismahdollisuuksia kehittämällä generatiivista tekoälyä hyödyntävää keskustelubottia. AI-tutorbotti toimii niin oppijoiden kuin opettajien henkilökohtaisena avustajana ja tukijana oppimisen eri vaiheissa.
AI-tutorbottia on opetettu muiden muassa eri oppiaineiden avoimilla oppimateriaaleilla ja opetussuunnitelmilla. Se toimii omassa tietoturvallisessa pilviympäristössämme ja on integroitu digitaalisiin oppimisympäristöihimme.
Jokaisella lapsella ja nuorella tulee olla oikeus hyvään oppimiseen! Olemme halunneet edistää yhdenvertaisia oppimismahdollisuuksia kehittämällä generatiivista tekoälyä hyödyntävää keskustelubottia. AI-tutorbotti toimii niin oppijoiden kuin opettajien henkilökohtaisena avustajana ja tukijana oppimisen eri vaiheissa.
AI-tutorbottia on opetettu muiden muassa eri oppiaineiden avoimilla oppimateriaaleilla ja opetussuunnitelmilla. Se toimii omassa tietoturvallisessa pilviympäristössämme ja on integroitu digitaalisiin oppimisympäristöihimme.
AI-tutorbotti koostuu eri toiminnallisuuksista:
- AI-tutorbotilla on kyky tukea oppijoiden yksiköllistä oppimista esim. ohjaamalla oikean tiedon äärelle, auttamalla lukemisessa ja kirjoittamisessa, helpottamalla tekstejä ja kääntämällä niitä oppijan omalle äidinkielelle. AI-tutorbotti voi selvittää oppijan kiinnostuksen kohteita ja kannustaa opiskeluun.
- AI-tutorbotti voi avustaa opettajia opetuskokonaisuuksien suunnittelussa tai opetusmateriaalin ja oppimistehtävien valmistelussa. AI-tutorbotti voi tukea myös palautteen antamisessa oppijoille.
- AI-tutorbotti voi myös avata huoltajille opetussuunnitelmien tavoitteita ja sisältöjä, mm. kääntäen niitä huoltajien omille kielille. Näin AI-tutorbotti auttaa huoltajia tukemaan lastensa oppimista.
AI-tutorbottia ja sen käyttöä on kehitetty yhdessä henkilöstömme ja oppijoidemme kanssa. Olemme saaneet kokemuksia ja oppeja AI-tutorbotin kyvykkyydestä ja pedagogisesta soveltuvuudesta sekä ymmärrystä sen ohjaamisesta (promptaamisesta). Olemme myös kasvattaneet ymmärrystämme AI-tutorbotin käytön kustannuksista.
Tervetuloa kuulemaan käytännön esimerkkejä AI-tutorbotin hyödyntämisestä Tulevaisuuden oppimista: AI-tutorbotti mukana verkko-opintojaksoilla -käytännön esimerkkejä perjantaina 19.4.2024 klo 12.45 - 13.15, esityssali 21.
Tervetuloa kuulemaan käytännön esimerkkejä AI-tutorbotin hyödyntämisestä Tulevaisuuden oppimista: AI-tutorbotti mukana verkko-opintojaksoilla -käytännön esimerkkejä perjantaina 19.4.2024 klo 12.45 - 13.15, esityssali 21.