-
Kuinka valjastetaan digitalisaation tuomat mahdollisuudet, jotta jokainen oppilas onnistuu?
Ruusunen Emilia
-
Oppilaitosjohdon digitaaliset mahdollisuudet -työpaja
Ruusunen Emilia
-
Koko koulu koodaa
Hämäläinen Hanna
-
Web-sovelluksen käyttöliittymän suunnittelu alakouluikäisten lasten kanssa
Tapola Mirva
-
Digitaalisen yhteistyön uudet aatteet
Taatila Minna
-
Robotiikkalainaamo - yritysten kanssa yhteistyössä
Aalto Anna-Reetta
-
Tee itse - Arduino-projektit ammatillisen koulutuksen matlu-valinnaisiin osaamistavoitteisiin
Hakanen Arvi
-
Digiluokka 2.0 - koronasta oppia ja tulevaisuudesta koppia
Laru Jari
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Opiskelijoiden kokemuksia etäopiskelusta
Nevaranta Matias
Tekijänoikeustaitoja ulkona liikkuen
Opetusteknologia
Virtuaaliympäristöt
(1 tunti 30 minuuttia)
Löyttyniemi Mikko
Koulutus- ja asiakaspäällikkö
at Kopiosto
Kuinka opettaa tekijänoikeustaitoja toiminnallisesti ja oppilaita motivoivalla tavalla? Workshopissa tutustutaan maksuttomaan lisättyä todellisuutta hyödyntävään puhelinsovellukseen. Sovelluksen avulla oppilaat voivat liikkua ulkona puhelimen kartan ja kameran avulla rastilta toiselle ja vastata tekijänoikeustaitoja testaaviin monivalintakysymyksiin.
Workshopissa esitellään sovellus ja sen toiminnot, otetaan sovellus oikeasti käyttöön ja tehdään ulos ratoja ja luodaan pelejä. Kokeillaan toisten tekemiä pelejä ja tutustutaan hallintapaneelin käyttöön. Workshopin jälkeen opettaja on täysin valmis ottamaan sovelluksen käyttöön omalla koulullaan.