-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Hanna-Maria Partanen
-
iPad monipuolisesti ja luovasti
Koivumaa Simon
-
Digiterkkarit äitien tukena
Kukkonen Erika
-
Voice of korkeakoulu – Podcasteista kuulokulmaa oppimiseen
Vihmalaakso Jarmo
-
Implementation of learning analytics to online inquiry learning system under development
Koho Johanna
-
Digitaaliset oppitunnit opetuksen avuksi
Tomi Rautaoja
-
Learning environment supporting new ways of learning, insights from user surveys
Peltonen Hannele
-
Digital self-assessment - A roadmap to student engagement
Pirkko Ala
-
Kuinka valjastetaan digitalisaation tuomat mahdollisuudet, jotta jokainen oppilas onnistuu?
Ruusunen Emilia
Posterin pdf-versio
Esityksessä tarkastellaan alakouluikäisten lasten tulkintoja web-sovelluksen käyttöliittymästä. Kyseessä olevan web-sovelluksen tavoitteena on lisätä alakouluikäisten lasten internet lukutaitoa. Tutkimuksen oletuksena on, että lapsille suunnatun sovelluksen käyttöliittymän on oltava lasten mielestä helppokäyttöinen ja oppimista edistävä. Ajatuksena on osallistaa lapset yhteiskehittämiseen tutkijoiden kanssa.
Aikaisemmat tutkimukset vittaavat siihen, että lapsen rooli suunnittelussa on ollut hyvin minimaalinen (Druin & Allison 2001) Tässä kehittämishankkeessa lapsille esitellään palapelimaisesti paperilla erilaisia käyttöliittymän osia ja lapset saavat tehdä itse paloista haluamansa käyttöliittymän. Palojen suunnitteluun tullaan käyttämään mielikuvitusta, jotta lapsilla olisi muitakin vaihtoehtoja kuin perinteiset painikkeet, värit ja fontit. Kokeilun avulla on tarkoitus selvittää, minkälaisista käyttöliittymäelementeistä lapset pitävät, kuinka paljon lasten suunnittelemat käyttöliittymät poikkeavat suositusten mukaisista käyttöliittymistä ja säilyykö lasten suunnittelemissa käyttöliittymissä käytettävyys.