-
Oppimisanalytiikka ammatillisessa koulutuksessa
Janne Turtiainen
-
Signaali - oppimisen ihanuutta lukiokoulutukseen
Lahti Aleksi
-
Generation AI - tekoälysukupolven teknologiakasvatusta kehittämässä
Laru Jari
-
Sopuisaa elämää Studentan kanssa
Salo Elina
-
Opettajan työn keventäminen digipedagogisella suunnittelulla
Monica Aejmelaeus
-
Englannin ja ruotsin yhdistelmäopinnot lukiossa
Salminen Tuija
-
Digiä ja suomen kieltä vahvistamassa
Heininen Miia
-
Työpaja Hololensien mahdollisuuksista ammattiopetuksessa
Heino Sami
-
Opettajan digitaalinen osaaminen on hyvinvointia sekä sosiaalisia ja korkean ajattelun taitoja
Räty-Záborszky Sinikka
-
Digiosaajaksi yhdessä oppien ja kokeillen- oppimisympäristö digitaitojen vahvistamiseen vammaistyöss
Keskikuru Sanna
Nopeat muutokset yhteiskunnassa ja työelämässä vaativat uusia keinoja osaamiseen liittyvien haasteiden, kuten erilaisten osaamisen kohtaanto-ongelmien ratkaisuun. Osaamisdatan hyödyntämisestä “välittäjäaineena” erilaisten toimijoiden välillä on jo hyviä käytännön ratkaisuja ja kokemuksia.
Osaamisdatan avulla:
· Osaajat ja työpaikat kohtaavat paremmin.
· Oppijat löytävät oikeanlaisia jatkuvan oppimisen mahdollisuuksia ja koulutustarjontaa.
· Koulutus voi vastata paremmin ennakoituihin osaamistarpeisiin.
· Yhteiskunta voi kohdentaa resurssinsa oikeaan paikkaan.
· Yritykset pystyvät kehittämään paremmin osaamistaan ja osaajiaan.
· ekosysteemin toimijoilla; koulutuksen tarjoajilla, organisaatioilla ja oppijoilla on yhteinen kieli.
Osaamisdatan playbook kuvaa 4 erilaista ratkaisua ja oppeja pilottiprojekteista. https://teknologiateollisuus.fi/sites/default/files/inline-files/T-Osaamisdatan-pelikirja-FI-04-spreads_0.pdf . Playbook laajenee 2023 Amispulssin ja osaamisen Signals - vahvistuvat signaalit osaamistarpeista -ratkaisujen osalta.
Tuomme Areenalle dialogin johon osallistuvat osaamisdataa kehittäneet ja hyödyntäneet osaamisen johtamisen, data science kehityksen, koulutuksen kehittämisen ja uraohjauksen asiantuntijat ja edelläkävijät. Käymme läpi osaamisdatan erilaisia käyttömahdollisuuksia, kertyneitä oppeja ja tunnistettuja haasteita ja seuraavia kehittämiskohteita. Erityisenä keskusteluteemana on datapohjaisen ennakoinnin ja ihmisälyn yhdistäminen ja siihen liittyvät uudet kyvykkyydet. Datan hyödyntäminen arjen työssä, dynaaminen tiedolla johtaminen, datasta oman tarinan rakentaminen haastaa koulutuksen johtajat, suunnittelijat, opettajat ja oppijat, opiskelijat uuden oppimisen äärelle. Oppimisen uutta ihanuutta analytiikan ja datan äärellä!