-
Kestävää energiaa, onnistunut STEAM-MOK
Kangas Vuokko
-
Digitaalinen lukutaito kodin ja koulun voimavarana
Lehtonen Daranee
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Itsearviointityökalut tiedolla johtamisen sekä opettajien ja rehtoreiden oman reflektion välineinä
Tanhua-Piiroinen Erika
-
Korulauseita vai konkreettisia toimia - muutosvoimaa antirasistisista opetusmenetelmistä
Katto Leena
-
Maker-käsityöpolku Vaasan mallin mukaan (eNorssi/FCLab)
Hiltunen Kasper
-
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Hanna-Maria Partanen
-
Pakopelikäsikirja - Ongelmia vai ratkaisuja?
Nenonen Sanna
-
Oppimiskulttuurin muutos yksilöllisestä yhteisölliseen oppimiseen
Virtanen Teemu
-
Tuunaa, värkkää ja innovoi - STEAM-prosessi käyttöön
Vorne Paula
Tässä Areenassa käsitellään STEAM-kulttuurin jalkauttamista kaupungin varhaiskasvatukseen ja opetukseen. STEAM-pedagogiikka käyttää tekniikkaa, luonnontieteitä ja taidetta lähestymistapoja oppimiseen.
Lyhyen alustuksen jälkeen alkaa paneelikeskustelu, jonka aikana myös yleisölle tarjotaan mahdollisuus vuorovaikutukseen. Tunnelma on sekä innostunut että sopivan sähköinen sillä strategiat, tarpeet, toteutukset ja tulokset eivät aina kohtaa toisiaan.
Avauspuheenvuoro (otsikko tarkentuu)
Sari Harmoinen, STEAM-dosentti, Oulun yliopisto
Panelistit:
Lauri Vihma, pedagoginen asiantuntija, Helsingin kaupunki
Paula Vorne, projektipäällikkö, Oulun kaupunki
Katri Lehtinen / STEAM-projektipäällikkö, Turun kaupunki
Leena Pöntynen, koulutusjohtaja, Teknologiateollisuus
Marjo Vesalainen, opetusneuvos, LUMA-työvaliokunnan puheenjohtaja, OKM
Areenan juontaa Iida-Maria Peltomaa, Tampereen yliopisto