-
Korulauseita vai konkreettisia toimia - muutosvoimaa antirasistisista opetusmenetelmistä
Katto Leena
-
Oppimismuotoilun työpaja
Laapio Isto
-
Kurssikokeet lukioissa - yhdessä opettajien kanssa kehitetyt työkalut arjen sujuvoittamiseksi
Lahti Juha
-
eNorssi/FCLab/Maker-käsityöpolku Vaasan mallin mukaan
Hiltunen Kasper
-
Itsearviointityökalut tiedolla johtamisen sekä opettajien ja rehtoreiden oman reflektion välineinä
Tanhua-Piiroinen Erika
-
Voice of korkeakoulu – Podcasteista kuulokulmaa oppimiseen
Vihmalaakso Jarmo
-
Pakopelikäsikirja - Ongelmia vai ratkaisuja?
Nenonen Sanna
-
Digitaalinen lukutaito kodin ja koulun voimavarana
Lehtonen Daranee
-
Teknisten ratkaisujen tuolla puolen - palvelumuotoilun hyödyntäminen digistudioiden kehittämisessä
Leiviskä Kimmo
-
Digitaalisen yhteistyön uudet aatteet
Taatila Minna
Tapahtuma Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2022
starts on
5. lokakuuta 2022 klo 10.00.00 +0300
Tarua vai Totta - informaation- ja tiedon lukutaito osana demokratian kulmakiviä
Hyvät käytänteet
Paikka: AREENA-sali
-
Ajankohta: 6.10.2022 12.45 - 13.45
(1 tunti)
Kohderyhmä: Kasvatuksen ja koulutuksen asiantuntijat
Miten meitä yritetään ohjailla disinformaation, valeuutisten ja manipuloitujen kuvien ja videoiden avulla? Onnistuuko se sinun tai oppilaittesi kohdalla?
Tähän ajankohtaiseen teemaan luodaan syväluotaus tarjoamalla esimerkkejä erilaisista disinformaation ja valeuutisten muodoista sekä esittämällä tutkimustuloksia siitä, miten hyvin lapset ja nuoret osaavat tulkita erilaisia virheelisiä teksti- ja kuvaviestejä.
Samnalla pohditaan miten tukea lasten ja nuorten informaatiolukutaitoa ja millaisia tutkimustuloksia on saatu erilaisilla interventioilla ja toiminnoilla lasten, nuorten ja aikuisten informaatio- ja tiedon lukutaidon vahvistamiseen.
Mukana toimittaja, disinformaation tekijöiden tutkija ja informaatio- ja tiedon lukutaidon tutkijoita.