-
Oppilaitosjohdon digitaaliset mahdollisuudet -työpaja
Ruusunen Emilia
-
Kuinka valjastetaan digitalisaation tuomat mahdollisuudet, jotta jokainen oppilas onnistuu?
Ruusunen Emilia
-
Tekijänoikeustaitoja ulkona liikkuen
Löyttyniemi Mikko
-
Robotiikkalainaamo - yritysten kanssa yhteistyössä
Aalto Anna-Reetta
-
Koko koulu koodaa
Hämäläinen Hanna
-
Koulujen ja huoltajien materiaalipankit
Juutinen Saara
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Voice of korkeakoulu – Podcasteista kuulokulmaa oppimiseen
Vihmalaakso Jarmo
-
Kiertotalous tutuksi rakennusalan opiskelijalle
Autere-Kesti Anni
-
Hybridit työskentelytavat
Honkonen Kaisa
Mietitkö, että miten lisättyä todellisuutta pystytään hyödyntämään opetuksessa? Mitkä ovat pedagogisesti parhaimmat sovellukset? Mitä pitää tehdä, että oppi jää varmasti päähän?
Itä-Suomen yliopiston harjoittelukoulussa pyritään edistämään uudenlaisia pedagogisia ratkaisuja. Keskeisenä lähtökohtana on oppilaskeskeisyys ja luova tuottaminen. Olemme pilotoineet reaaliaineissa (historia, maantiede, ukonto) AR-teknologiaa osana oppimisprosessia.
Lisätyn todellisuuden avulla pystytään saavuttamaan asioita, jotka eivät olisi perinteisin keinoin mahdollisia. Tutkimukset osoittavat, että koulutettavat muistavat AR-koulutuksessa esitetyt asiat paremmin kuin video- tai tekstipohjaisen opiskelun jälkeen. Lisättyä todellisuutta ei ainoastaan nähdä, vaan se koetaan.
Tule kuulemaan kokemuksia Joensuusta, jossa oppilaat ja opiskelijat ovat olleet oppimisen sisältöjen tuottajia ja käyttäjiä. Pilotti on toteutettu yhteistyössä turkulaisen lisättyyn todellisuuteen (AR) ja virtuaalitodellisuuteen (VR) erikoistuneen yrityksen CTRL Realityn kanssa (Tarina-sovelluksen kehittäjä).