-
Lukemisen uudet vaatteet – digitaalisuus lukutaitotyön kumppanina
Palola Elina
-
A learning environment for Internet reading in primary education
Erdmann Norbert
-
Kuinka valjastetaan digitalisaation tuomat mahdollisuudet, jotta jokainen oppilas onnistuu?
Ruusunen Emilia
-
Koulujen ja huoltajien materiaalipankit
Juutinen Saara
-
Tee itse - Arduino-projektit ammatillisen koulutuksen matlu-valinnaisiin osaamistavoitteisiin
Hakanen Arvi
-
iPad monipuolisesti ja luovasti
Koivumaa Simon
-
Implementation of learning analytics to online inquiry learning system under development
Koho Johanna
-
Oppimismuotoilun työpaja
Laapio Isto
-
Oppilas- ja opettajaportaalit osana sujuvampaa arkea
Mehtälä Karri
-
Web-sovelluksen käyttöliittymän suunnittelu alakouluikäisten lasten kanssa
Tapola Mirva
Esitysdiat
Oppimisympäristöjä löytyy monenlaisia ja kaikissa on vahvuutensa mutta myös heikkoutensa. Täydellistä, opettajan kaikkia tarpeita tyydyttävää oppimisympäristöä ei löydy helposti. Tässä esitelmässä näytän, kuinka voidaan rakentaa joustava ja helposti päivitettävä oppimisympäristö käyttäen MS Teamsin, SharePointin ja Moodlen parhaita puolia. Teams toimii hyvin tiedottamiseen ja vuorovaikutteisten oppituntien pitämiseen sekä niiden tallentamiseen. SharePointiin voi rakentaa visuaalisen oppimateriaalin, jonne on helppo linkittää videoita ja muuta internetin materiaalia. Moodle tarjoaa laajan valikoiman erilaisia tehtävätyyppejä, jotka voivat olla myös automaattisesti tarkastuvia. Teamsin avulla kaikki kolme alustaa yhdistetään yhdeksi monipuoliseksi oppimisympäristöksi, jossa myös yksilöllinen eteneminen on mahdollista. SharePoint ja Moodle mahdollistavat materiaalin jakamisen usean opettajan kesken ja niiden yhteiskehittäminen on mahdollista. Tämä ratkaisu kehitettiin ammattikorkeakoulun fysiikan opetukseen etäopetusaikana. Järjestely ei ole kuitenkaan sidottu oppiaineeseen ja toimii yhtä lailla lähiopetuksessa kuin etäopetuksessa. Opiskelijapalautteen perusteella ratkaisu oli onnistunut ja se tuki opiskelijoiden oppimista vahvasti.