-
Mitä digitaalisesta toimintakulttuurista tulee huomioida digitalisaation linjausten saavuttamiseksi?
Syvänen Antti
-
Kuvataidetta tekoälyllä STEAM-prosessin keinoin
Vorne Paula
-
Treenaa tekoälyn maanittelutaituriksi
Honkonen Kaisa
-
Vastuullinen tekoäly opiskeluhyvinvoinnissa ja ohjauksessa
Merikko Joonas
-
TAOKin täydennyskoulutukset opettajille: Digipedagogiikkaa ja uutta teknologiaa
Katto Leena
-
Suuret kielimallit oppimisen tukena: opiskelijoiden kokemuksia ja näkemyksiä
Korpimies Kai
-
Laajennettu todellisuus opetuksessa
Lahti Aleksi
-
Digipedataidot 0-100 ja luovat teknologiat
Rantanen Sanna
-
Kaikki hiffaa digiä! - yhdenvertaisia digitaitoja tavoittelemassa
Horila Mikko
-
Turvallisen tilan lukio -pakopelikokonaisuus
Sundelin Iris
Miten opetan tekoälyä oppilaille? Generation AI hankkeessa kehitetty oppimateriaali auttaa!
Hyvät käytänteet
Opetusteknologia
Tekoäly
Kohderyhmä:
- Esiopetuksen henkilöstö
- Luokanopettajat
- Peruskoulun aineenopettajat
Laru Jari
KT, yliopistonlehtori
at Oulun Yliopisto
Laru Jari
, KT, yliopistonlehtori
Oulun Yliopisto
Generation AI hankkeen yhtenä tavoitteena on saada oppilaat ja opettajat ymmärtämään tekoälyyn ja koneoppimiseen liittyviä turvallisuuskysymyksiä, teknologioita ja malleja kokeilun ja keksimisen kautta.
Olemme ensimmäisen hankevuoden aikana kehittäneet pedagogisia puitteita tekoäly- ja turvallisuuskasvatuksen toteuttamiseksi esi- ja perusopetuksen kontekstissa. Olemme kehittäneet oppimateriaaleja, työkaluja ja menetelmiä yhdessä Helsingin, Joensuun ja Oulun kaupungin kokeilukoulujen oppilaiden ja opettajien kanssa.
Tässä posterissa esittelemme ensimmäisen koneoppimisen opettamiseen soveltuvan materiaali- ja sovelluskokonaisuuden, joka sopii jokaisen suomalaisen opettajan käyttöön.