-
Lapin eAmis -Latuja ammatillisiin opintoihin digitalisuutta hyödyntäen
-
Scaling Up Educational Innovation in Schools
-
Google Sites - innovatiivisesti arjessa
-
Tervetuloa ryhmäytymään - digisti!
-
Käytännön esimerkkejä opetustoiminnan kehittämisestä
-
Kokemuksia etä- ja hybridiopetuksesta opettajankoulutuksen kontekstissa Covid-19 kriisin aikana.
-
Omaopettajien kokemuksia etäajasta ja ajatuksia analytiikkatyökalun hyödyntämisestä etäohjauksessa
-
Avoin opetus ja oppiminen
-
Yhteisopettamista verkossa: Kokemuksia monimuoto- ja verkkoryhmien viestintätaitojen opetuksesta
-
Oppimisanalytiikkaa STEM-aineissa
Käynnistimme oppilashallintojärjestelmäprojektin vastataksemme reformin tuomiin muutosvaatimuksiin tavoitteenamme järjestelmä ihmisten käyttöön eikä toisinpäin. Keskiöön halusimme nostaa opiskelijan ja opiskelijan yksilölliset oppimispolut.
Yhteistyössä toimittajan kanssa rakennettiin OLLI oppilashallinto, joka perustuu avoimeen lähdekoodiin. Kehitystyö toteutettiin ketterän kehityksen mallilla ja samaan aikaan rakennettiin uusia toimintamalleja ja käytänteitä opetukseen, ohjaukseen ja oppilashallintoon. Rinnalla seurattiin Koski- ja eHoks-kehitystä ja mukautettiin kehitettävä järjestelmä niihin.
Järjestelmä otettiin käyttöön syksyllä 2020. Käyttäjät ovat luonnehtineet järjestelmää mm. "looginen ja helppo käyttää" ja "eihän näytön arviointi VOI olla näin helppoa".
Tule juttelemaan lopputuloksesta, kokemuksistamme ja onnistuneista käytänteistä yhteiskehittämisessä. Oleellisia onnistumisen elementtejä olivat aito halu tehdä asioita uudella tavalla ja pyrkimys yksinkertaisiin ja selkeisiin ratkaisuihin.