-
Mitä innovatiivisia teknologioita koulujen kannattaa hankkia?
-
Tulevaisuuden älykkäät oppimisympäristöt -hanke
-
ViLLE - Sähköinen opintopolku opettajan arkeen
-
Lyfta: Immersiivisiä oppimiskokemuksia ympäri maailmaa
-
Digitaitoja opettajille pelillisesti
-
Yhdessä – ohjaava opettaja -peli
-
Ammatillisia opintoja avoimesti verkossa!
-
Autenttisuutta lisätyllä todellisuudella
-
Etäopiskelua ja luentojen tallennusta
-
Voiko turvallista pyöräilyä harjoitella digitaalisessa oppimisympäristössä?
Posterissa esitellään meneillään olevaa eurooppalaista hanketta (2017-2020), jonka tavoitteena on tutkimuksellisesti kehittää tapoja siihen, miten verkko-oppimista voidaan entistä paremmin yksilöllistää ja siten myös tukea opiskelijan etenemistä ja motivaatiota. Hankkeen kontekstina on korkeakouluopetus.
Verkko-oppimisen yksilöllistämistä lähestytään hankkeessa kahdesta näkökulmasta. Ensimmäinen on adaptiivisuus, johon liittyen hankkeessa kehitetään oppijan edistymiseen mukautuvia arviointi- ja seurantatyökaluja. Toinen päänäkökulma on pelillistäminen: verkko-oppimisalustoille luodaan partnerien omissa oppimis- ja opetuskonteksteissaan tunnistamiin tarpeisiin perustuvia mekanismeja, joilla opiskelijoiden kokemusta voidaan pelillistää. Kehitettäviä adaptiivisia ja pelillisiä elementtejä testataan iteratiivisesti erilaisilla korkeakoulukursseilla hankkeen neljässä partnerimaassa (Espanja, Belgia, Romania ja Suomi).
Posterin tarkoituksena on kuvata projektin etenemisprosessia, tavoitteita ja tähän mennessä saatuja kokemuksia.