-
Etäopiskelua ja luentojen tallennusta
-
Miten interaktiivisten kuvien luominen kehittää monilukutaitoa ja tieto- ja viestintäteknologista osaamista?
-
OPS-muutos on mahdollisuus
-
Mitä innovatiivisia teknologioita koulujen kannattaa hankkia?
-
Adaptiivisuus ja pelillisyys verkko-opetuksessa
-
Lyfta: Immersiivisiä oppimiskokemuksia ympäri maailmaa
-
Tulevaisuuden älykkäät oppimisympäristöt -hanke
-
Työväline varhaiskasvatuksen TVT-osaamisen arviointiin ja kehittämiseen
-
LUDO - LUkiolaisen DigiOpas
-
Voiko turvallista pyöräilyä harjoitella digitaalisessa oppimisympäristössä?
Lisätty todellisuus (AR) antaa uusia mahdollisuuksia autenttisten oppimis- ja työelämäympäristöjen rikastamiseen esimerkiksi oppimis- ja käyttöturvamateriaaleilla. Posteripisteellä on kokeiltavissa AR:n avulla rikastettuja ammatillisen koulutuksen oppimissovelluksia, ainakin:
- autoala: kemikaalikaapin ohjeistus
- sosiaali- ja terveysala: vanhustyö ja potilaan kohtaamisen ongelmanratkaisua
- cateringala: juuresten ja vihannesten tunnistus
- moniala: AR-avusteinen työelämäympäristö, jossa työssäoppimispaikan ja työpaikan hakuun liittyviä tehtäviä
Näiden lisäksi lisätyllä todellisuudella toteutettuna on kokeiltavana erilaisia suomalaisella Arilyn-sovelluksella tehtyjä pieniä demonstraatioita. Kävijät voivat myös kokeilla AR-sovelluksen luomista ja saavat hyödynnettäksi AR-järjestelmien ominaisuuksien vertailutaulukon. Sen avulla he voivat selkeyttää omaa AR:n käyttöönottoprosessiaan. Kaikki posteripisteellä esitellyt resurssit ovat avoimia kävijöiden hyödynnettäviksi CC BY-SA lisenssillä.
Kävijät voivat kokeilla näitä omilla mobiililaitteillaan tai lainata posteripisteen mobiililaitetta. Trigger-kuvia saatavilla mukaan tai haettavissa hankkeen verkkosivuilta, niin että kävijät voivat käyttää tai demota samoja sovelluksia myös esimerkiksi koulussaan.
Posteri on formaattina parhaiten soveltuva sellaisen oppimateriaalin esittelyyn, jossa kävijä kokeilee ja saa keskustelemalla lisätietoa ja ajatuksia teknologian omasta soveltamisesta.