Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2024
-
Virtuaalitodellisuus opetuksessa, yhteistyö ja vuorovaikutus
Mattila Maria
-
Putkentaivutuksen VR-sovellus
Mika Aaltonen
-
Haastavia asiakaspalvelutilanteita virtuaaliympäristössä
Koponen Laura
-
HYVÄ HOMMA! Työelämätaitoja toisen asteen opiskelijoille
Olkkonen Minna
-
Vopeka ja Jopeka varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen digiosaamisen arviointityökalut
Teppo Terhi
-
Testattuja menetelmiä opettajien digi(peda)osaamisen vahvistamiseksi
Halla Mirje
-
TAOKin täydennyskoulutukset opettajille: Digipedagogiikkaa ja uutta teknologiaa
Katto Leena
-
Laajennettu todellisuus opetuksessa
Lahti Aleksi
-
Näkökulmia ohjelmoinnin opetukseen ammatillisella toisella asteella
Avellan Tero
-
Digital Literacy and Digital Presence in Finnish Classrooms
Vallery Michael
- Kasvatuksen ja koulutuksen asiantuntijat
- Opiskelijat ja tutkijat
- Yliopistot: Asiantuntijat, suunnittelijat, ohjaajat, koordinaattorit
Jyväskylän normaalikoululle on valmistunut SYK:in ja OPH:n rahoitukselle tutkimusluokka, jossa voidaan luoda oppilaan vireystilaan, keskittymiseen ja stressiin vaikuttavia tunnemaisemia projection mapping- ja dolby atmos-teknologioiden avulla. Järjestelmä sisältää muun muassa 6 laserprojektoria ja 13 Genelecin kaiutinta sekä kosketusnäytöllisen ohjausjärjestelmän. Sama luokka voi muuntua napin painalluksella miksi tahansa oppimisen tilaksi. Tunnemaisemat suunniteltiin yhteistyössä oppilaiden, opettajien, tutkijoiden ja taitelijoiden avulla ja se on myös varustettu sensoriteknologialla, jolla voidaan mitata oppimiskokemukseen vaikuttavia fysiologisia vasteita, sekä oppilaiden subjektiivisia tunteita palautetyökalulla. Esitys esittelee tilaa ja tarkastelee XR-teknologian mahdollisuuksia oppimisen ja hyvinvoinnin lisäämiseksi sekä kertoo alustavia tutkimustuloksia muun muassa virtuaalisten luontomaisemien vaikutuksista oppimiseen ja kognitioon.