-
Ohjelmointiaiheisen STEM projektin suunnittelu yrityksessä vieraileville 7-9 luokan oppilaille
-
Innovative Learning Environments (ILE) research
-
Robottihackathon. Puhuvat robotit ja keskustelevat käyttöliittymät opetuksessa.
-
Ensihoitajaopiskelijoiden kokemuksia Virtuaalitodellisuussimulaation käytettävyydestä
-
Laserleikkaus ja 2D-piirtäminen osana teknologiaopetusta
-
Data oppijan tukena - mitä ja miten?
-
Pelillistäminen mahdollisuutena monikulttuurisuuskasvatuksessa
-
Osallisuutta ja joustavia opintopolkuja yhteisiin tutkinnon osiin
-
Laserleikkaus ja 2D-piirtäminen osana teknologiaopetusta
-
Alueellinen tutorverkosto-toiminta
Robotiikkapakohuone - kokeilu robotiikka-aiheisten opetussisältöjen haltuunottamisesta yläkouluissa
Koodaus
käden taidot
Robotiikka
Paikka: Esityssali 36
-
Puheenjohtaja: Ismo Apell
Ajankohta: 3.12.2021 11.15 - 11.45
(30 minuuttia)
johtava asiantuntija
at Sitra
Uuden OPSin myötä Helsingin kouluilla oli tarve järjestää yläasteen Teknologian valinnaiskurssi, jonka osana toteutettiin Suomen Koodikoulun valmistelema oppimiskokonaisuus robotiikkaan "Pakohuonepeli". Kurssit olivat menestys ja mahdollistivat luovan suunnittelun, tarinankerronnan, ongelmanratkaisun sekä konkreettisen toteutuksen.
Hankkeen tavoitteina oli mm.
- - Tukea yläkoulun opettajaa uuden oppikokonaisuuden (robotiikan) haltuunotossa
- - Kasvattaa opettajan käytännön tietotaitoa ohjelmoinnista, automaatiosta ja micro:bit-laitteista
- - Saada kouluille jo hankittua robotiikkavälineistöä aktiiviseen käyttöön
Esityksessä käydään läpi palautetta kevään 2019 toteutuksista osallistuneiden opettajien ja oppilaiden näkökulmasta.
- Valmiiden oppimateriaalien toimivuus opetuksen tukena
- Opetuksen haasteet monialaisen kokonaisuuden käytännön toteutuksessa
- Opettajien osaamisen kehittyminen uuden oppimiskokonaisuuden toteutuksen myötä
- Oppilaiden palaute oppikokonaisuuden motivoivuuteen ja haastavuuteen liittyen
- Yhteistyö kunnan ja yksityisen toimijan välillä