Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2021
-
Ohjelmointiaiheisen STEM projektin suunnittelu yrityksessä vieraileville 7-9 luokan oppilaille
-
Google Sites - innovatiivisesti arjessa
-
Ketterästi kehittäen järjestelmä oppilashallinnon tarpeisiin
-
Avoin opetus ja oppiminen
-
Kestävän kehityksen kortit, lisättyä todellisuutta liikkuen
-
Pedagogiikkaa immersiiviseen VR-koulutusympäristöön
-
Innovative Learning Environments (ILE) research
-
Scaling Up Educational Innovation in Schools
-
Arviointi ruokkii uteliaisuutta
-
Oppimisanalytiikan asenteet, odotukset ja eettiset kysymykset korkeakouluopiskelijan silmin
Workshop järjestetään Scandic Aulangon tilassa 21.
Robottihackathonissa kehitetään ratkaisuja oppimisen ja opettamisen arjen haasteisiin robottien ja puhekäyttöliittymien avulla. Osallistujat perehtyvät sosiaalisten robottien hyödyntämiseen opetuksessa, tutustuvat robottien ohjelmointiin sekä opetuksellisen chatbotin luomiseen erilaisten työkalujen avulla. Yhdessä ideoidut ratkaisut jalostetaan käytännön toteutuksiksi tiimeissä. Hackathonin lopuksi demot esitellään toisille ja äänestetään voittaja!
Hackathon on tarkoitettu opettajille eikä edellytä aiempaa ohjelmointikokemusta. Osallistujia pyydetään ottamaan oma kannettava tietokone mukaan.
Robotit ja keskustelevat käyttöliittymät hyödyttävät oppimista:
- tuomalla oppimiseen hauskuutta ja toiminnallisuutta
- lisäämällä motivaatiota
- tekemällä oppimisesta vuorovaikutuksellista
- vähentämällä virheiden tekemisen pelkoa
- lisäämällä itseohjautuvuutta
- tuomalla kouluihin kielitietoisuutta
- opettamalla teknologiataitoja
Ope, tule mukaan ohjelmoimaan itsellesi mukava ja pätevä työkaveri!