-
Ohjelmointiaiheisen STEM projektin suunnittelu yrityksessä vieraileville 7-9 luokan oppilaille
-
Ensihoitajaopiskelijoiden kokemuksia Virtuaalitodellisuussimulaation käytettävyydestä
-
Robottihackathon. Puhuvat robotit ja keskustelevat käyttöliittymät opetuksessa.
-
Innovative Learning Environments (ILE) research
-
Virtuaalisen kaupan interaktiivinen ekosysteemi (VIRTUAALITORI)
-
Valtakunnallinen tutoropettajapäivä
-
Digitaaliset oppitunnit opetuksen avuksi
-
Oppimisen olohuoneesta digitutorointiin - Uusia ratkaisumalleja arjen perustaitojen parantamiseksi
-
Osallisuutta ja joustavia opintopolkuja yhteisiin tutkinnon osiin
-
Näin teet MOKia eli miten tehdä onnistuneita MOK-kokonaisuuksia STEAM
Robotiikkapakohuone - kokeilu robotiikka-aiheisten opetussisältöjen haltuunottamisesta yläkouluissa
Crafts
Programming
Robotics
Location: Esityssali 36
-
Chairperson: Ismo Apell
Time: 12/3/21, 11:15 AM - 11:45 AM
(30 minutes)
johtava asiantuntija
at Sitra
Uuden OPSin myötä Helsingin kouluilla oli tarve järjestää yläasteen Teknologian valinnaiskurssi, jonka osana toteutettiin Suomen Koodikoulun valmistelema oppimiskokonaisuus robotiikkaan "Pakohuonepeli". Kurssit olivat menestys ja mahdollistivat luovan suunnittelun, tarinankerronnan, ongelmanratkaisun sekä konkreettisen toteutuksen.
Hankkeen tavoitteina oli mm.
- - Tukea yläkoulun opettajaa uuden oppikokonaisuuden (robotiikan) haltuunotossa
- - Kasvattaa opettajan käytännön tietotaitoa ohjelmoinnista, automaatiosta ja micro:bit-laitteista
- - Saada kouluille jo hankittua robotiikkavälineistöä aktiiviseen käyttöön
Esityksessä käydään läpi palautetta kevään 2019 toteutuksista osallistuneiden opettajien ja oppilaiden näkökulmasta.
- Valmiiden oppimateriaalien toimivuus opetuksen tukena
- Opetuksen haasteet monialaisen kokonaisuuden käytännön toteutuksessa
- Opettajien osaamisen kehittyminen uuden oppimiskokonaisuuden toteutuksen myötä
- Oppilaiden palaute oppikokonaisuuden motivoivuuteen ja haastavuuteen liittyen
- Yhteistyö kunnan ja yksityisen toimijan välillä