-
Ideasta osaamismerkiksi
Sjöblom Merja
-
Koulun digitaalinen ensiapukaappi
Ilola Marianne
-
Haluamme lukea opiskelijapalautteista, että oppiminen on huikean ihanaa!
Kuosa Kirsi
-
STEAM-prosessi tutuksi ja monialaisten oppimiskokonaisuuksien suunnittelu
Vorne Paula
-
Opettajan työn keventäminen digipedagogisella suunnittelulla
Monica Aejmelaeus
-
Suunnittele ICT:n ilmasto- ja ympäristövaikutusten oppitunti
Vuohelainen Hanna
-
Opettajan digitaalinen osaaminen on hyvinvointia sekä sosiaalisia ja korkean ajattelun taitoja
Räty-Záborszky Sinikka
-
Generation AI - tekoälysukupolven teknologiakasvatusta kehittämässä
Laru Jari
-
Google for Education - valjasta käyttöön tietoturvan huippuominaisuudet
Holmgren Piia
-
Työpaja Hololensien mahdollisuuksista ammattiopetuksessa
Heino Sami
Posterissa kuvataan Niilo Mäki Instituutin sähköiset luku- ja kirjoitustaidon tuen tarpeen tunnistamisen välineet luokille 1 - 9.
Digitaaliset arviointivälineet helpottavat ja nopeuttavat opettajan ja erityisopettajan arviointityötä: tehtävien tekeminen, tarkistaminen ja pisteyttäminen onnistuvat koko opetusryhmälle yhden oppitunnin aikana. Riski lukemisen ja kirjoittamisen vaikeuksiin voidaan sähköisen seulan avulla tunnistaa luotettavasti ja vaivattomasti, mikä mahdollistaa varhaisen tuen tarpeen tunnistamisen sekä tarvittavien tukitoimien antamisen oppilaille aiempaa nopeammin.
DigiLukiseula on luku- ja kirjoitustaidon digitaalinen arviointimenetelmä, jonka avulla voidaan tunnistaa ne oppijat, joilla on riski lukemisen ja kirjoittamisen vaikeuksiin. DigiLukiseula on aiemmin palvellut yläkoulun ja toisen asteen opiskelijoiden sekä aikuisten arvioinnissa. Nyt tämä tutkimusperustainen menetelmä on normitettu myös alakouluun ja palvelee nyt koko opetuksen jatkumoa perusasteen alusta toiselle asteelle.
Posterissa esitellään DigiLukiseula-perheen toteutusta ja seulan avulla toteutettavaa luku- ja kirjoitustaitojen arviointia.