-
Opettajan digitaalinen osaaminen on hyvinvointia sekä sosiaalisia ja korkean ajattelun taitoja
Räty-Záborszky Sinikka
-
Omien tehtävien laatiminen ViLLE-ympäristössä
Enges Petra
-
Koulun digitaalinen ensiapukaappi
Ilola Marianne
-
Google for Education - valjasta käyttöön tietoturvan huippuominaisuudet
Holmgren Piia
-
Verkko-oppimismateriaalit osaamisen kehittämisessä
Heino Sami
-
Työpaja Hololensien mahdollisuuksista ammattiopetuksessa
Heino Sami
-
STEAM-prosessi tutuksi ja monialaisten oppimiskokonaisuuksien suunnittelu
Vorne Paula
-
Suunnittele ICT:n ilmasto- ja ympäristövaikutusten oppitunti
Vuohelainen Hanna
-
Digiosaava.fi tukee ammatillisen koulutuksen digitalisaation osaamista ja johtamista
Mäentausta Miia
-
Ammatillisten oppilaitosten digikyvykkyys
Peltonen Marika
Tässä posteriesityksessä esitellään Suomen Akatemian Strategisen tutkimuksen neuvoston rahoit- tamaa Generation AI hanketta. 235 Hankkeessa rakennetaan perustaa, jonka päälle voidaan rakentaa "AI-sukupolven" teknologiakas- vatusta: teknologiakasvatusta, joka ottaa huomioon tekoälyn toimintaperiaatteet, sen tarjoamat mahdollisuudet ja dynaamiset vaikutukset–unohtamatta sen puutteita ja riskejä tai sitä kuinka teko- älyjärjestelmät voivat kasvattaa vastakkainasettelua, syrjintää, turvattomuutta ja rapauttaa luotta- musta. Hanke tuo yhteen teknologian kehittäjät, koulut, viranomaiset, yritykset ja kansalaisjärjestöt. Se vahvistaa lasten ja nuorten kykyä kohdata teknologian globaaleja yhteiskunnallisia vaikutuksia ja tuottaa opettajien käyttöön pedagogisia työkaluja oppimisen murrokseen. Lasten ja nuorten oi- valluttaminen teknologiasta, josta tulevaisuuden yhteiskunta on enenevässä määrin riippuvainen, on yksi 2000-luvun merkittävimmistä haasteista. Tämän haasteen innostamana "Generation AI"- hanke tuottaa ja terävöittää tieteellistä ymmärrystä, joka mahdollistaa AI-sukupolven osaamistar- peisiin vastaavat koulutusratkaisut