-
Data oppijan tukena - mitä ja miten?
-
Oppimisen olohuoneesta digitutorointiin - Uusia ratkaisumalleja arjen perustaitojen parantamiseksi
-
Laserleikkaus ja 2D-piirtäminen osana teknologiaopetusta
-
Nuorisoalan järjestökentän tiedontuotannon systematisointi ja kehittäminen
-
Oppimisanalytiikkaa STEM-aineissa
-
Osallisuutta ja joustavia opintopolkuja yhteisiin tutkinnon osiin
-
Pedagogiikkaa immersiiviseen VR-koulutusympäristöön
-
STEAMinOulu Workshop 2.0
-
Doctoral Consortium
-
Sinä osaat! Tytöt ja teknologia
Event Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi
starts on
December 1, 2021 at 10:00:00 AM +0200
Digiteknologian uusi kulttuuri – mitä pedagogit vastaavat?
Location: Esityssali 14
-
Time: 12/3/21, 12:00 PM - 12:30 PM
(30 minutes)
Yliopistotutkija, dosentti
at Helsingin yliopisto
liisa.ilomaki@helsinki.fi
Ilomäki Liisa
Yliopistotutkija, dosentti
at Helsingin yliopisto
liisa.ilomaki@helsinki.fi
0505114376
Digiteknologia on luonut uudenlaisia käyttötapoja ja toimintakulttuuria, joka muuttaa aikaisempia toimintatapoja radikaalisti. Yksityisyys, oppimisanalytiikan tarjonta, jakaminen, tiedon valtava määrä ja pirstaleisuus, nopea teknologinen muutos tai virtuaaliset yhteisöt haastavat myös digiyhteiskunnan pedagogit. Opettajuuden ydin on oppilaan ja opiskelijan kohtaamisessa ja mielekkäiden opiskelutilanteiden tarjoamisessa. Oppimisen oleelliset tekijät ovat samoja kuin ”aina” ihmisen historiassa, ja monet niistä ovat vastakkaisia digikulttuurin piirteille. Mitä mahdollisuuksia on käyttää digiteknologiaa opetuksen kulttuurin kehittämiseen ja samalla oppia toimimaan kulttuurisesti uudella tavalla?