-
MeWet-koti monialaisten unelmien kohtauspaikkana
-
Innostavia työkaluja digitaitojen kehittämiseen ja tunnustamiseen - Osaamismerkkien uusi tuleminen
-
Tervetuloa ryhmäytymään - digisti!
-
Käytännön esimerkkejä opetustoiminnan kehittämisestä
-
Yhteisopettamista verkossa: Kokemuksia monimuoto- ja verkkoryhmien viestintätaitojen opetuksesta
-
Lapin eAmis -Latuja ammatillisiin opintoihin digitalisuutta hyödyntäen
-
Yhdessä tehden - Löydä, tee ja jaa avoimia aineistoja ja oppimateriaaleja
-
Google Sites - innovatiivisesti arjessa
-
Scaling Up Educational Innovation in Schools
-
Etäopetuksen opit jatkokäyttöön
PELIMO-hankkeessa kehitettiin mobiilipeli kulttuurisen moninaisuuden oppimisen tueksi 4-6 –luokkalaisille OPS huomioiden. Pelissä pelaaja pääsee kokemaan eri hahmojen avulla päivän toisen henkilön elämää. Jokaisella pelihahmon avulla käsitellään sekä yhteisiä että pelihahmon omia kulttuurisen moninaisuuden teemoja. Adaptiivinen peli sisältää myös erilaisia minipelejä ja odottelupelejä.
Pelidemoa on pilotoitu Turun alueen alakouluissa ja kehitetty saadun palautteen perusteella. Peliä on pilotoitu erilaisissa tapahtumissa, jossa hanke on käynyt esittäytymässä mm. Kasvatustieteen päivillä 2019 ja Pedaforumissa 2020.
Posterimme yhteydessä voi tutustua PELIMO-mobiilipeliin, joka on myös ladattavissa Google Playsta ja App Storesta. Hankkeessa kehitettiin oppimispelin tueksi opettajan opas ja Digitaalinen pelillistäminen -opas. Kaikki hankkeessa kehitetyt tuotteet tehtiin suomeksi ja ruotsiksi. Tämän lisäksi hankkeesta tehdään pienimuotoista tutkimusta.
Lisätietoja hankkeesta ja kaikki hankkeessa kehitetyt materiaalit ja latauslinkit löytyvät hankkeen kotisivuilta.