Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2019
-
Maker-oppimisympäristöjen kehittämishanke
-
Tulevaisuuden älykkäät oppimisympäristöt -hanke
-
Mitä innovatiivisia teknologioita koulujen kannattaa hankkia?
-
Adaptiivisuus ja pelillisyys verkko-opetuksessa
-
Voiko turvallista pyöräilyä harjoitella digitaalisessa oppimisympäristössä?
-
MobiiliKoutsi - aina apunasi
-
Monialaista ja Innovatiivista Makeria Micro:bitillä
-
Työkaluja ja menetelmiä globaalien kompetenssien oppimisen tukemiseen
-
Vahvistu verkossa – aikuisten perustaidot kuntoon
-
Etäopiskelua ja luentojen tallennusta
Työpajassa tutustutaan immersiivisen tarinankerronnan eri muotoja hyödyntävän Lyfta-oppimisalustan mahdollisuuksiin peruskoulun opetuksessa. Osallistujat pääsevät käärimään hihansa ja suunnittelemaan Lyftan avulla lyhyen oppimiskokonaisuuden, sekä jakamaan sen muiden osallistujien kanssa. Työpajan jälkeen osallistujalla on valmiudet käyttää Lyftaa osana opetusta.
Oppiminen
kouluissa elää voimakasta muutoksen aikaa. Oppimateriaalit
moninaistuvat ja yhteisiä rajapintoja koulun ja ympäröivän yhteiskunnan
välillä pyritään tunnistamaan ja löytämään aiempaa enemmän ja paremmin.
Samalla oppiminen ja oppimisympäristöt kansainvälistyvät.
Lyftan
tarinankerronnan muotoja ovat interaktiiviset 360°-ympäristöt,
lyhytelokuvat, VR-kokemukset sekä erilaiset monimediatarinat. Tarinoiden
ympäri maailmaa ja kertovat jostakin itselleen tärkeästä aihealueesta.
Lyfta edistää laajempaa mediarepresentaatiota ja sitä kautta tasa-arvoa.
Lyftan tarinoiden kautta voi oppia kulttuurienvälisen ymmärryksen ja
maailmankansalaisuuden taitoja sekä toisen näkökulmaan asettumista ja
empatiaa.
Lyftan
pedagogiikassa oppijan rooli on aktiivinen. Sekä valmiiseen
oppimateriaaliin kuuluvat että opettajan itse suunnittelemat
aktiviteetit ohjaavat oppilasta rakentamaan tietoa sekä omaa näkemystään
ja ymmärrystään ilmiöistä. Lyftan parissa oppija on kuin tutkija.
Reflektion ja dialogin avulla tarkasteltavista ilmiöistä tulee oppijalle
omakohtaisia ja oppimisesta kokonaisvaltainen ja mieleenpainuva
prosessi.