Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2019
-
Tulevaisuuden älykkäät oppimisympäristöt -hanke
-
Mitä innovatiivisia teknologioita koulujen kannattaa hankkia?
-
ViLLE - Sähköinen opintopolku opettajan arkeen
-
Autenttisuutta lisätyllä todellisuudella
-
Yhdessä – ohjaava opettaja -peli
-
Etäopiskelua ja luentojen tallennusta
-
Lyfta: Immersiivisiä oppimiskokemuksia ympäri maailmaa
-
Digitaitoja opettajille pelillisesti
-
Voiko turvallista pyöräilyä harjoitella digitaalisessa oppimisympäristössä?
-
Digitaalinen dialogi kodin ja koulun välillä - huoltajat kumppaneina arvioinnin kehittämisessä
Posterissa esitellään meneillään olevaa eurooppalaista hanketta (2017-2020), jonka tavoitteena on tutkimuksellisesti kehittää tapoja siihen, miten verkko-oppimista voidaan entistä paremmin yksilöllistää ja siten myös tukea opiskelijan etenemistä ja motivaatiota. Hankkeen kontekstina on korkeakouluopetus.
Verkko-oppimisen yksilöllistämistä lähestytään hankkeessa kahdesta näkökulmasta. Ensimmäinen on adaptiivisuus, johon liittyen hankkeessa kehitetään oppijan edistymiseen mukautuvia arviointi- ja seurantatyökaluja. Toinen päänäkökulma on pelillistäminen: verkko-oppimisalustoille luodaan partnerien omissa oppimis- ja opetuskonteksteissaan tunnistamiin tarpeisiin perustuvia mekanismeja, joilla opiskelijoiden kokemusta voidaan pelillistää. Kehitettäviä adaptiivisia ja pelillisiä elementtejä testataan iteratiivisesti erilaisilla korkeakoulukursseilla hankkeen neljässä partnerimaassa (Espanja, Belgia, Romania ja Suomi).
Posterin tarkoituksena on kuvata projektin etenemisprosessia, tavoitteita ja tähän mennessä saatuja kokemuksia.