-
Tekijänoikeustaitoja ulkona liikkuen
Löyttyniemi Mikko
-
Kuinka valjastetaan digitalisaation tuomat mahdollisuudet, jotta jokainen oppilas onnistuu?
Ruusunen Emilia
-
Oppilaitosjohdon digitaaliset mahdollisuudet -työpaja
Ruusunen Emilia
-
Digital self-assessment - A roadmap to student engagement
Pirkko Ala
-
Tee itse - Arduino-projektit ammatillisen koulutuksen matlu-valinnaisiin osaamistavoitteisiin
Hakanen Arvi
-
Digitalisaation suuntaviivat - TVT-strategia Päijät-Hämeessä
Hanna-Maria Partanen
-
Voice of korkeakoulu – Podcasteista kuulokulmaa oppimiseen
Vihmalaakso Jarmo
-
Koko koulu koodaa
Hämäläinen Hanna
-
iPad monipuolisesti ja luovasti
Koivumaa Simon
-
Lukemisen uudet vaatteet – digitaalisuus lukutaitotyön kumppanina
Palola Elina
Mietitkö, että miten lisättyä todellisuutta pystytään hyödyntämään opetuksessa? Mitkä ovat pedagogisesti parhaimmat sovellukset? Mitä pitää tehdä, että oppi jää varmasti päähän?
Itä-Suomen yliopiston harjoittelukoulussa pyritään edistämään uudenlaisia pedagogisia ratkaisuja. Keskeisenä lähtökohtana on oppilaskeskeisyys ja luova tuottaminen. Olemme pilotoineet reaaliaineissa (historia, maantiede, ukonto) AR-teknologiaa osana oppimisprosessia.
Lisätyn todellisuuden avulla pystytään saavuttamaan asioita, jotka eivät olisi perinteisin keinoin mahdollisia. Tutkimukset osoittavat, että koulutettavat muistavat AR-koulutuksessa esitetyt asiat paremmin kuin video- tai tekstipohjaisen opiskelun jälkeen. Lisättyä todellisuutta ei ainoastaan nähdä, vaan se koetaan.
Tule kuulemaan kokemuksia Joensuusta, jossa oppilaat ja opiskelijat ovat olleet oppimisen sisältöjen tuottajia ja käyttäjiä. Pilotti on toteutettu yhteistyössä turkulaisen lisättyyn todellisuuteen (AR) ja virtuaalitodellisuuteen (VR) erikoistuneen yrityksen CTRL Realityn kanssa (Tarina-sovelluksen kehittäjä).