-
Signaali - oppimisen ihanuutta lukiokoulutukseen
Lahti Aleksi
-
Oppimisanalytiikka ammatillisessa koulutuksessa
Janne Turtiainen
-
Generation AI - tekoälysukupolven teknologiakasvatusta kehittämässä
Laru Jari
-
Google for Education - valjasta käyttöön tietoturvan huippuominaisuudet
Holmgren Piia
-
Robotiikan opetuksen pedagoginen malli
Viitanen Reetta
-
Digitaalisen ohjauksen ja digitaitojen harjoittelun mallien edellytyksiä työpajatoiminnassa
Kolehmainen Marjo
-
Lukemisen huikea ihanuus – monilukutaitoja digin avulla
Mattila Miikka
-
Opettajan työn keventäminen digipedagogisella suunnittelulla
Monica Aejmelaeus
-
Skididialogi: Kuuntele, älä luo ratkaisuja etukäteen!
Hanna-Maria Partanen
-
Digiä ja suomen kieltä vahvistamassa
Heininen Miia
Nopeat muutokset yhteiskunnassa ja työelämässä vaativat uusia keinoja osaamiseen liittyvien haasteiden, kuten erilaisten osaamisen kohtaanto-ongelmien ratkaisuun. Osaamisdatan hyödyntämisestä “välittäjäaineena” erilaisten toimijoiden välillä on jo hyviä käytännön ratkaisuja ja kokemuksia.
Osaamisdatan avulla:
· Osaajat ja työpaikat kohtaavat paremmin.
· Oppijat löytävät oikeanlaisia jatkuvan oppimisen mahdollisuuksia ja koulutustarjontaa.
· Koulutus voi vastata paremmin ennakoituihin osaamistarpeisiin.
· Yhteiskunta voi kohdentaa resurssinsa oikeaan paikkaan.
· Yritykset pystyvät kehittämään paremmin osaamistaan ja osaajiaan.
· ekosysteemin toimijoilla; koulutuksen tarjoajilla, organisaatioilla ja oppijoilla on yhteinen kieli.
Osaamisdatan playbook kuvaa 4 erilaista ratkaisua ja oppeja pilottiprojekteista. https://teknologiateollisuus.fi/sites/default/files/inline-files/T-Osaamisdatan-pelikirja-FI-04-spreads_0.pdf . Playbook laajenee 2023 Amispulssin ja osaamisen Signals - vahvistuvat signaalit osaamistarpeista -ratkaisujen osalta.
Tuomme Areenalle dialogin johon osallistuvat osaamisdataa kehittäneet ja hyödyntäneet osaamisen johtamisen, data science kehityksen, koulutuksen kehittämisen ja uraohjauksen asiantuntijat ja edelläkävijät. Käymme läpi osaamisdatan erilaisia käyttömahdollisuuksia, kertyneitä oppeja ja tunnistettuja haasteita ja seuraavia kehittämiskohteita. Erityisenä keskusteluteemana on datapohjaisen ennakoinnin ja ihmisälyn yhdistäminen ja siihen liittyvät uudet kyvykkyydet. Datan hyödyntäminen arjen työssä, dynaaminen tiedolla johtaminen, datasta oman tarinan rakentaminen haastaa koulutuksen johtajat, suunnittelijat, opettajat ja oppijat, opiskelijat uuden oppimisen äärelle. Oppimisen uutta ihanuutta analytiikan ja datan äärellä!