ITK2023
-
Digitaalisen ohjauksen ja digitaitojen harjoittelun mallien edellytyksiä työpajatoiminnassa
Kolehmainen Marjo
-
Suomen kielen sanastoa sähköisessä ympäristössä
Enges Petra
-
Ideasta osaamismerkiksi
Sjöblom Merja
-
Lukioiden aineenopettajien sijaisuudet, erityisopetus ja opinto-ohjaus online-opetuspalvelun kautta
Oksa Jukka
-
Automatisoidun digitaalisen osaajakoulutuksen pedagogiset ratkaisut
Soininen Tiina
-
Haluamme lukea opiskelijapalautteista, että oppiminen on huikean ihanaa!
Kuosa Kirsi
-
Digiä ja suomen kieltä vahvistamassa
Heininen Miia
-
Digiosaajaksi yhdessä oppien ja kokeillen- oppimisympäristö digitaitojen vahvistamiseen vammaistyöss
Keskikuru Sanna
-
Vantaudu digipedagogiikalle!
Nyqvist Maarit
-
Signaali - oppimisen ihanuutta lukiokoulutukseen
Lahti Aleksi
Oppimisanalytiikka kehitetään ja käytetään aktiivisesti ammatillisessa koulutuksessa niin pedagogisen toiminnan kuin pedagogisen tietojohtamisen tukena. Oppimisanalytiikan kehittämiseen ammatillisessa koulutuksessa kohdistuu opetus- ja kulttuuriministeriön käynnistämiä kansallisia toimia ja ohjelmia. Työpajan tavoitteena on jakaa tietoa ja synnyttää keskustelua oppimisanalytiikan tarjoamista uusista mahdollisuuksista ammatillisessa koulutuksessa. Workshop sisältää asiantuntijapuheenvuoroja, esimerkkicaseja ja osallistavaa, monimuotoista työskentelyä.
Opetus- ja kulttuuriministeriö on tilannut selvityksen oppimisanalytiikan hyödyntämisen mahdollisuuksista ammatillisen koulutuksen kehittämisessä vuosina 2022−2023. Selvityksen pohjalta laadimme kansalliset suositukset ja mallit oppimisanalytiikan hyödyntämiseen ammatillisessa koulutuksessa. Selvityksen käytännön toteutus tapahtuu 30 koulutuksen järjestäjän yhteistyönä, ja kokonaisuutta koordinoi Helsingin kaupunki / Stadin ammatti- ja aikuisopisto.
Workshopin agenda:
- oppimisanalytiikan käytön kansallinen visio: oppimisanalytiikka ammatillisen koulutuksen ekosysteemissä
- oppimisanalytiikan käyttökohteet ja -tarpeet ammatillisessa koulutuksessa
- data- ja tietoarkkitehtuuri oppimisanalytiikan taustalla
- caseja ja esimerkkejä: miten oppimisanalytiikalla tuetaan henkilökohtaistamista ja tietojohtamista
- organisaation kyvykkyyden ja osaamisen vahvistaminen oppimisanalytiikan käytössä ja kehittämisessä
- oppimisanalytiikan etiikka
- teknologiayritykset, Opetus- ja kulttuuriministeriö, opetushallitus, koulutuksen järjestäjät, oppilaitokset – miten ammatillisen koulutuksen oppimisanalytiikan ekosysteemi muodostetaan Suomeen.
Toteutamme työpajan 19.4.2022. Työpaja on suunniteltu yli 100 osallistujalle. Kiinnostusta ja tarvetta workshopille on selvitetty ennakkoon Oppimisanalytiikan ja ammatillisen koulutuksen kehittämisverkostoissa. Workshopin ajoitus on suunniteltu noin klo 10−17.