-
Ohjelmointiaiheisen STEM projektin suunnittelu yrityksessä vieraileville 7-9 luokan oppilaille
-
Arviointi ruokkii uteliaisuutta
-
Kestävän kehityksen kortit, lisättyä todellisuutta liikkuen
-
Innovative Learning Environments (ILE) research
-
Kokemuksia etä- ja hybridiopetuksesta opettajankoulutuksen kontekstissa Covid-19 kriisin aikana.
-
Käytännön esimerkkejä opetustoiminnan kehittämisestä
-
Digitaaliset oppitunnit opetuksen avuksi
-
Google Sites - innovatiivisesti arjessa
-
Pedagogiikkaa immersiiviseen VR-koulutusympäristöön
-
Ketterästi kehittäen järjestelmä oppilashallinnon tarpeisiin
Workshop järjestetään Scandic Aulangon tilassa 21.
Robottihackathonissa kehitetään ratkaisuja oppimisen ja opettamisen arjen haasteisiin robottien ja puhekäyttöliittymien avulla. Osallistujat perehtyvät sosiaalisten robottien hyödyntämiseen opetuksessa, tutustuvat robottien ohjelmointiin sekä opetuksellisen chatbotin luomiseen erilaisten työkalujen avulla. Yhdessä ideoidut ratkaisut jalostetaan käytännön toteutuksiksi tiimeissä. Hackathonin lopuksi demot esitellään toisille ja äänestetään voittaja!
Hackathon on tarkoitettu opettajille eikä edellytä aiempaa ohjelmointikokemusta. Osallistujia pyydetään ottamaan oma kannettava tietokone mukaan.
Robotit ja keskustelevat käyttöliittymät hyödyttävät oppimista:
- tuomalla oppimiseen hauskuutta ja toiminnallisuutta
- lisäämällä motivaatiota
- tekemällä oppimisesta vuorovaikutuksellista
- vähentämällä virheiden tekemisen pelkoa
- lisäämällä itseohjautuvuutta
- tuomalla kouluihin kielitietoisuutta
- opettamalla teknologiataitoja
Ope, tule mukaan ohjelmoimaan itsellesi mukava ja pätevä työkaveri!