Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi
-
Ohjelmointiaiheisen STEM projektin suunnittelu yrityksessä vieraileville 7-9 luokan oppilaille
-
Käytännön esimerkkejä opetustoiminnan kehittämisestä
-
Pelillistäminen mahdollisuutena monikulttuurisuuskasvatuksessa
-
Innovative Learning Environments (ILE) research
-
Scaling Up Educational Innovation in Schools
-
Tutor 2.0 - Yhteistyöstä yhteiseen tekemiseen
-
Pedagogiikkaa immersiiviseen VR-koulutusympäristöön
-
Avoin opetus ja oppiminen
-
Kestävän kehityksen kortit, lisättyä todellisuutta liikkuen
-
Arviointi ruokkii uteliaisuutta
Liekeissä! -Johtajuusvalmennus on opetussuunnitelman hengen mukainen osallistava, innostava ja osallistujien osaamista arvostava kokonaisuus. Valmennuksen lähtökohtana on koulun toimintakulttuurin kehittäminen, yhteiskunnan muutos, viestinnän haasteet ja digitalisaation jatkuvasti kehittyvä rooli. Päävalmentajana toimii innovatiivista kehittämistyötä vahvoilla näytöillä johtanut rehtori ja koulukulttuurin kehittäjä. Päävalmentaja on visualisoinut omakohtaiseen tulevaisuuden koulukulttuurin johtamis- ja kehittämistyöhön sekä kokemukseen perustuen Luovan Tulen Mallin (2010). Luovan Tulen Mallin toimintakulttuurin kehittämistyössä avaintekijöinä korostuvat yhteisöllisyys, luovuus, ongelmanratkaisutaidot, kriittinen ajattelu, sosiaaliset taidot sekä innostus. Polttopuina eli kapasiteettinäkökulmina ovat arvot, johtaminen, oppiva yhteisö, luova opetussuunnitelma, arviointi sekä digitalisaatio. Keskiöön nousevat myös verkostoitumistaidot sekä oppimiskäsityksen kokonaisvaltaisuus. Opetusalan johdon toimintakulttuurin kehittämisen valmennuskokonaisuus toteutetaan Luovan Tulen Mallia sekä mallista kehitettyä digitaalista portfolioalustaa käyttäen.
Valmennuksen tavoitteena on prosessoida koulutuskokonaisuus Luovan tulen mallin viitekehyksen avulla, valmentaa rehtoriryhmä, koulun johtoryhmä tai koko henkilöstö opetussuunnitelman mukaisen pedagogiikan edistäjiksi sekä luovan toimintakulttuurin kehittäjiksi ja pedagogisiksi johtajiksi sekä hyödyntämään digitalisaation mahdollisuuksia omassa oppimisessaan, johtamis- sekä kehittämistyössään. Tavoitteena on myös uuden tiedon, oivallusten ja ideoiden tuottaminen.
Ensimmäinen Liekeissä! –Johtajuusvalmennuksen rehtoriryhmä koostui lähes 25 rehtorista.Valmennus toteutettiin 5 kuukauden intensiivisenä lähi-, virtuaali- ja etätyöskentelyjaksoina sekä kahtena puolen vuoden välein toteutettavana seurantapäivänä. Lisäksi johtajuusvalmennuksesta on erilaisia intensiivisiä variaaltioita mm. 2 päivän valmennus on toteutettu onnistuneesti 11/2019.
Valmennus etenee Luovan Tulen Mallin polttopuiden teemoittamissa sykleissä. Päävalmentajan viitoittamana ja innoittamana valmennusryhmän osallistaminen sekä osaamisen sekä innovoinnin näkyväksi tekeminen ovat valmennuksen keskeisiä tavoitteita. Be on fire!