-
Käytännön esimerkkejä opetustoiminnan kehittämisestä
-
Avoin opetus ja oppiminen
-
Kokemuksia etä- ja hybridiopetuksesta opettajankoulutuksen kontekstissa Covid-19 kriisin aikana.
-
Pedagogiikkaa immersiiviseen VR-koulutusympäristöön
-
Ohjelmointiaiheisen STEM projektin suunnittelu yrityksessä vieraileville 7-9 luokan oppilaille
-
Lapin eAmis -Latuja ammatillisiin opintoihin digitalisuutta hyödyntäen
-
Scaling Up Educational Innovation in Schools
-
Tehtiin oma! Opetuksen järjestäjä avoimen digimateriaalin tuottajana.
-
Fysiologinen mittaustieto simulaatio-oppimisen ilmiöitä selittämässä
-
Oppimisanalytiikan asenteet, odotukset ja eettiset kysymykset korkeakouluopiskelijan silmin
This poster presents the Innovative Learning Environments (ILE) research group and its ongoing projects at the University of Jyväskylä. Its multidisciplinary (e.g educational, cognitive, and computer sciences, psychology, and mother tongue) research focuses on user-driven design, implementation, and evaluation of technologies and spaces fostering learning and wellbeing in all educational levels and contexts. ILE group's current projects funded by European (e.g., Horizon 2020, Erasmus +) and national (e.g., Foundation for Municipal development, Ministry of Education and Culture) agencies, deal with topics such as transversal and digital competencies, STE(A)M learning, computational thinking and modeling, and digital self-assessment and portfolios. The ILE group has an extensive national and international network of research institutes, the public sector, and companies. It is also eager to seek further collaboration opportunities with different stakeholders interested in the research and development related to innovative environments fostering learning and wellbeing.