ITK2023-webinaarien sarja jatkuu torstaina 17.11. klo 14-15. Mukana mm.:
Vopeka ja Jopeka
Terhi Teppo, Hämeenlinna
Digitaaliset oppimisympäristöt ja digitaaliset palvelut ovat kehittyneet ja lisääntyneet viime vuosina hurjaa vauhtia myös varhaiskasvatuksessa. Digitaalinen toimintakulttuuri on kokenut mullistuksen päiväkotimaailmassa ja digitaalinen osaaminen on nykyään vahva ja luonteva osa sekä vasua että laaja-alaista oppimista. Vopeka ja Jopeka ovat selainpohjaisia työkaluja, joilla kunnat voivat kartoittaa varhaiskasvatuksen henkilöstön ja varhaiskasvatuksen johtajien digiosaamista, digipedagogiikkaa, digitaalisia oppimisympäristöjä sekä digitaalista toimintakulttuuria ja saada tietoa muun muassa siitä, missä asioissa henkilöstö ja johtajat toivovat vielä koulutusta ja millä tasolla osaaminen on valtakunnallisessa vertailussa. Vopeka ja Jopeka ovat osa Opeka/Oppika/Ropeka-tuoteperhettä ja niiden kehittämiseen on saatu rahoitus OPH:lta.Itsenäisistä toimijoista yhteistyökykyisiin ammattilaisiin - näkemyksiä yhteisopettajuudesta peruskoulussa
Heini Ahonen
Tässä tapaustutkimuksessa tarkastellaan helsinkiläisen peruskouluyhteisön kokemuksia yhteisopetuksen kehittämisestä. Tietoisuus yhteisopetusta muokkaavista tekijöistä, sen sisältämistä haasteista ja mahdollisuuksista sekä erilaisten roolien tunnistaminen sen kehityksessä osoittavat, että yhteisopetus ei ole vain työkalu, jota käytetään tietyissä luokissa. Yhteisopetusta toteuttava työyhteisö menestyy avointa toimintakulttuuria toteuttavassa koulussa, joka jakaa, haastaa ja kehittää opetusta yhdessä.LUMA-strategian toimenpidesuunnitelma - Leena Pöntynen, Teknologiateollisuus
Vuonna 2021 julkaistun LUMA-strategian toimenpidesuunnitelma on parhaillaan kommentointikierroksella Otakantaa.fi-palvelussa. Miten tieto- ja viestintätekniikka näyttäytyy opetuksessa?
Webinaari on kaikille avoin ja maksuton. Tervetuloa mukaan!