-
Mitä innovatiivisia teknologioita koulujen kannattaa hankkia?
-
LUDO - LUkiolaisen DigiOpas
-
STEAM-opinpolku
-
Miten interaktiivisten kuvien luominen kehittää monilukutaitoa ja tieto- ja viestintäteknologista osaamista?
-
Ohjelmoinnin perusteet lukiossa ja yläkoulussa
-
Microsoft Teams-workshop
-
OpenBio
-
Etäopiskelua ja luentojen tallennusta
-
Tulevaisuuden älykkäät oppimisympäristöt -hanke
-
Digitaalinen dialogi kodin ja koulun välillä - huoltajat kumppaneina arvioinnin kehittämisessä
Saavutettavaa digioppimista rakentamassa
digitalisaatio
opetuksen kehittäminen
Opetusteknologia
Kohderyhmä: Yliopistot: Tiedekuntien opetushenkilöstö
IT-asiantuntija
at Jyväskylän yliopisto
merja.h.laamanen@jyu.fi
EU:n saavutettavuusdirektiivi (2016/2102) on uusi haaste suomalaisille korkeakouluille. Se vaatii korkeakouluja tekemään digitaaliset palvelut saavutettaviksi sekä valvomaan saavutettavuuden toteutumista. Saavutettavuus digitaalisessa ympäristössä ei tarkoita pelkästään teknologisia ratkaisuja vaan myös sisältöä, pedagogisia ratkaisuja ja viestintää. Siten direktiivi tulee vaikuttamaan korkeakoulujen koko henkilökunnan toimintaan.
Me näemme lakimuutoksen mahdollisuutena kehittää korkeakoulujen digitaalisen koulutuksen laatua. Posterimme tarkoituksena on tiedottaa korkeakoulujen henkilökuntaa tulevasta muutoksesta: mitä asioita opettajan pitää huomioida tuottaessaan opetussisältöjä.