Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2024
-
Kaikki hiffaa digiä! - yhdenvertaisia digitaitoja tavoittelemassa
Horila Mikko
-
Teknologialla potkua taito- ja taideaineisiin
Arböl-Lilleberg Katrine
-
I Can DigIt!
Forsström Sampo
-
Testattuja menetelmiä opettajien digi(peda)osaamisen vahvistamiseksi
Halla Mirje
-
Valkeakosken kaupungin koulutuksen digitalisaation linjaukset 2027
Syvänen Antti
-
Miten opetan tekoälyä oppilaille? Generation AI hankkeessa kehitetty oppimateriaali auttaa!
Laru Jari
-
Tiedolla ohjaaminen SAMKissa
Keckman Marjo
-
Digi-ihana vaka ja esiopetus - digitaalinen digisuunnitelma
Väinä Annika
-
Laajennettu todellisuus opetuksessa
Lahti Aleksi
-
Mitä digitaalisesta toimintakulttuurista tulee huomioida digitalisaation linjausten saavuttamiseksi?
Syvänen Antti
- Ammatillinen oppilaitos: Asiantuntijat, suunnittelijat, ohjaajat, koordinaattorit
- Lukion opettajat
- Luokanopettajat
- Perusaste/lukio: Rehtorit ja johtajat
- Peruskoulun aineenopettajat
Oppimisanalytiikalle on kasattu suuria toiveita niin tutkimuksen kuin opetuksenjärjestäjien suunnasta. Oppimisanalytiikka on oppijoita ja heidän toimintaympäristöjään koskevan tiedon automaattista keräämistä, analysointia ja visualisointia, jonka tarkoituksena on ymmärtää ja tukea oppimista ja ympäristöjä, joissa oppiminen tapahtuu. Tärkeä linkki oppimisanalytiikan käyttöönotossa ja hyödyntämisessä ovat opettajat. Kuinka siis oppimisanalytiikkaa tulisi kehittää tukemaan paremmin opettajien arkityötä? Mitä opettajat itse odottavat analytiikalta?
Tässä esityksessä perehdytään vuonna 2023 opettajille tehdyn kyselytutkimuksen alustaviin tuloksiin siitä, millä tavalla oppimisanalytiikka näyttäytyy tällä hetkellä koulujen arjessa. Millaisia ovat opettajien kokemukset oppimisanalytiikasta ja kuinka siihen suhtaudutaan tällä hetkellä? Kuinka paljon ja millä tavoin opettajat hyödyntävät analytiikkadataa oman työn tukena? Lisäksi luodaan katsausta tulevaan opettajien oppimisanalytiikalle asettamien toiveiden kautta - millaisia oppimistapahtumia analytiikan kautta haluttaisiin saada enemmän esille? Esitys tarjoaa näkökulmia siihen, miten oppimisanalytiikkaa tulisi kehittää vastaamaan enemmän käytännöstä nouseviin monipuolisiin tarpeisiin.