Interaktiivinen Tekniikka Koulutuksessa -konferenssi 2024
-
Oppilaiden ohjelmoinnillisen ajattelun arviointi ja kehittäminen digitaalisessa oppimisympäristössä
Lehtonen Daranee
-
Digi-ihana vaka ja esiopetus - digitaalinen digisuunnitelma
Väinä Annika
-
Tee itse sparrattu tekoälybotti
Kalliolehto Jukka
-
Putkentaivutuksen VR-sovellus
Mika Aaltonen
-
PODI - polkuja ja palveluja digitaaliseen ohjaukseen ja oppimiseen
Maija-Liisa Laukkanen
-
Tiedolla ohjaaminen SAMKissa
Keckman Marjo
-
Työkaluja kriittisen nettilukutaidon opettamiseen
Kulju Pirjo
-
Näkökulmia ohjelmoinnin opetukseen ammatillisella toisella asteella
Avellan Tero
-
Vopeka ja Jopeka varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen digiosaamisen arviointityökalut
Teppo Terhi
-
Vastuullinen tekoäly opiskeluhyvinvoinnissa ja ohjauksessa
Merikko Joonas
Opiskelijoiden hyvinvoinnin haasteet ja ohjauksen tarve ovat kasvaneet toisella- ja korkea-asteella vuosittain, mutta tukiresurssit eivät ole nousseet samaan tahtiin. Miten koulutuksen järjestäjien tulisi selvitä tästä opiskelijan tarpeiden ja resurssien välisestä, kasvavasta jännitteestä? Tässä tietoiskussa käydään läpi esimerkkien kautta, miten tekstiviestillä toimivalla Annie-tukibotilla on havaittu tuen tarpeita ennaltaehkäisevästi tarjoamalla matalan kynnyksen tukea ja automatisoimalla palvelunohjausta. Annie-tukibotti on käytössä yli 30:llä koulutuksen järjestäjälla ja vaikuttavuuden arvioinnissa havaittiin, että se laski opintojen keskeytyksiä 27%.
Kohderyhmä: Toisen ja korkea-asteen koulutuksen järjestäjät, hyvinvointialueet, kaupungit